חדשות בריאות

בעקבות המלצת מומחי ה-FDA: בנט ידון בחיסון לבני 11-5

לאחר שהוועדה המייעצת של ה-FDA המליצה על חיסון ילדים בני 11-5 נגד נגיף הקורונה, יכנס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בעניין

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ועדת המומחים המייעצת למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליצה הלילה (בין שלישי לרביעי) לחסן ילדים בגילאי 11-5 בחיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. בעקבות ההמלצה, ראש הממשלה נפתלי בנט יערוך היום דיון בעניין חיסון הילדים בישראל, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי המקצוע במשרדו.

המלצת ועדת המומחים של ה-FDA התקבלה לאחר דיון ממושך, בו הוצגו תוצאות הניסוי שערכה פייזר בקרב כ-2,200 ילדים, שקיבלו שתי מנות חיסון בהפרש של 21 יום. מהתוצאות עלה כי החיסון, שניתן לילדים במינון מופחת – שליש ממנת החיסון הניתנת לבני 12 ומעלה – הינו בטוח ויעיל ב-90.7% במתן הגנה מפני הנגיף. לא נצפו תופעות לוואי חמורות, אלא תופעות לוואי קלות בלבד שחלפו בתוך מספר ימים, בדומה לאלו שאובחנו בקרב בני 12 ומעלה.

ההחלטה להמליץ על מתן החיסון לילדים בגילאי 11-5 התקבלה בקרוב של 17 תומכים ונמנע אחד, וללא מתנגדים. ההמלצה תעבור כעת ל-FDA, שצפוי לאשר אותה ולהעניק אישור חירום לשימוש בחיסון של פייזר עבור גילאים אלו.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה אמש כי האישור לחיסון ילדים בישראל יינתן לאחר תהליך סדור: "אנחנו לא עושים העתק-הדבק מארצות הברית", אמרה בריאיון לחדשות 13. "נסתכל על הנתונים, נביא את זה לוועדה המייעצת לחיסונים ולצוות לטיפול במגפות". היא ציינה, כי לאור לקחי העבר תהליך האישור ייערך הפעם "בצורה דמוית FDA, בצורה יותר שקופה, עם שיתוף של הציבור. לכן התהליך יקח קצת זמן – כמה שבועות בודדים".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה