חדשות בארץ

לאחר 73 שנה: עצמותיו של חלל צה"ל יובאו מצ’כיה לקבורה בישראל

טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, ונקבר בבית העלמין היהודי החדש בפראג. לבקשת משפחתו, עצמותיו יובאו לקבורה בהר הרצל בירושלים

קברו של דוידוביץ’ (צילום: דובר צה"ל)קברו של דוידוביץ’ (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל ומשרד הביטחון הודיעו היום (שני), כי משלחת מיוחדת של אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ואגף כוח האדם בצה"ל נמצאת השבוע בפראג, בירת צ'כיה, על מנת להביא לקבורה בישראל את עצמותיו של חלל צה"ל, טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל.

דוידוביץ', בן 21, נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, במהלך קורס צניחה של הבריגדה הצ'כית, ומאז הוא קבור בבית העלמין היהודי החדש בפראג.

לבקשת משפחת החלל, שהוגשה לאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ולצה"ל, ובאישור המועצה הציבורית להנצחת החייל, יצא המבצע לדרך. המבצע המשותף של צה"ל ומשרד הביטחון תוכנן בשלוש השנים האחרונות, בשיתוף נספחות צה"ל בצ'כיה, שגרירות ישראל בצ'כיה ומשרד ההגנה הצ'כי.

עצמותיו של דוידוביץ' הוצאו היום מהקבר והועברו לארון קבורה. על קברו הישן, במקום הקבר הנוכחי, תוצב אנדרטה שהובאה על ידי המשלחת מישראל.

ביום רביעי הקרוב ינחת בשדה התעופה הבינלאומי בפראג מטוס חיל האוויר הישראלי, עם לוחמים ומפקדים מחטיבת הצנחנים שיישאו את ארונו של דוידוביץ'. בנמל התעופה בצ'כיה יתקיים טקס צבאי בהובלת החזן הצבאי הראשי, סגן-אלוף (מיל') שי אברמסון, ולאחריו תטוס המשלחת חזרה לישראל. למחרת יובא דוידוביץ' למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בנוכחות בני משפחתו, המגיעים מארצות הברית לישראל. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00.

תגיות:צה"לחלל צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה