חדשות בארץ

דיווח: גנץ לא עדכן את בנט ולפיד בהכרזה על ארגוני החזית העממית כארגוני טרור

בכאן ב' דווח, כי שר הביטחון גנץ לא עדכן מראש את ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד על החלטתו להכריז על שישה ארגונים של "החזית העממית" כארגוני טרור

גנץ, בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ, בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ לא עדכן את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר החוץ יאיר לפיד על החלטתו להכריז על שישה ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלסטין" הפועלים ביהודה ושומרון כארגוני טרור. כך דיווח הבוקר (שני) מיכאל שמש בכאן ב'.

על פי החוק, ההחלטה נמצאת אומנם בסמכותו של גנץ בתוקף תפקידו כשר ביטחון, אולם בשל הרגישות המדינית והפוליטית של הסוגיה לא ברור מדוע לא עשה זאת בתיאום מראש מול בנט ולפיד.

יו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ ויו"ר העבודה השרה מרב מיכאלי מתחו אתמול ביקורת נוקבת על גנץ, במהלך ישיבת פורום ראשי מפלגות הקואליציה, ודרשו מבנט שלא להיות מופתעים בהחלטות שנויות במחלוקת. שר הביטחון עצמו לא נכח בפגישה.

בנוסף לביקורת על גנץ, במרצ זועמים על ההנחיה של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין לקדם בנייה עבור ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. בהתאם להנחיה, פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרזי שיווק ל-1,355 יחידות דיור ביהודה ושומרון. מדובר במימוש של החלטה שקיבלה הממשלה הקודמת, כשבמקביל צפויה מועצת התכנון העליונה לקדם בניית 1,300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה.

בהודעה חריפה שהוציאה הנהלת מרצ נכתב כי היא "רואה בדאגה שורה של צעדים חד-צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות. צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, והם חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד. הנהלת מרצ קוראת ליו"ר מרצ, שרי המפלגה והסיעה בכנסת להבהיר זאת בפני ראשי הסיעות האחרות ולמנוע צעדים אלה".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה