פעילות הידברות

הציבור נקשר לתפילין: מיזם "וקשרתם" מבית הידברות

האווירה הציבורית משקפת מתח גדול בכל הקשור ליהדות. לצד כתבות לא מחמיאות על הציבור שומר המצוות ויחס לא חיובי ליהדות, אנחנו עדים לכך שגורמים שונים פועלים כדי לטשטש את הזהות היהודית מהמרחב הציבורי. והציבור? רוצה להיקשר אל ה' ואל העם. הכל על מיזם התפילין "וקשרתם" מבית הידברות שפועל בכל הערים מאילת ועד קריית שמונה

  • י"ח חשון התשפ"ב
מאפה נאמן רחוב דוד סחרוב 21 ראשון לציון קניון הזהבמאפה נאמן רחוב דוד סחרוב 21 ראשון לציון קניון הזהב
אא

כבר עשרות שנים שהציבור שומר המצוות סובל מייצוג שלילי בתקשורת. הקריטריון לחדשות הוא מתח בכל הקשור לסוגיות כמו יחס המדינה ללומדי התורה, הפרדה מגדרית, האשמות על "הדתה" ועוד.

האווירה הזו אינה קיימת רק בחדשות. גם תכניות סאטירה לא נוהגות ביחס של כבוד למסורת ישראל, בלשון המעטה. לדוגמה, ביזוי התפילין ששודר בערוץ קשת, ועשרות פרקים המחללים את כבוד ה' ואת תורת ישראל בעוד תוכניות מפורסמות. 

 

בטיעונים של חופש - רומסים את החופש להיות יהודי שומר תורה ומצוות

ברור שהתקשורת אינה אוהדת. הדבר משפיע גם על האווירה הציבורית. בשנים האחרונות הדברים הגיעו למעשים. טיעונים של 'שוויון וחופש' מתנגשים עם החירות להיות יהודי שומר תורה ומצוות, וכך נוצרת אפליה בתחומים רבים. הנה כמה דוגמאות מתוך מקרים רבים:

  • הופעה של מוטי שטינמץ בהפרדה נאסרה בגלל עתירה של שדולת הנשים. רק ברגע האחרון הותר להופיע.
  • בוטלה הופעה שעמדה להתקיים בחיפה לגברים בלבד. שוב, בגלל שדולת הנשים.
  • הזמרת אתי אנקרי ביטלה בלית ברירה מופע לנשים: "פוגעים בכבודי ובבחירותי" 
  • דוכן תפילין של חב"ד קיבל דו"ח מעיריית ירושלים, בגלל תלונות לפיקוח העירוני על הצבת דוכן בניגוד לחוק. לבסוף הדו"ח בוטל.
  • בביה"ס בכפר יונה הוצגו דוכנים על קבלת האחר בדבר אורח חיים המחלל את קודשי ישראל. כפעולת נגד ביקשו תלמידים להקים דוכן תפילין. מנהל ביה"ס דאג לפרקו.
  • הצעת החוק השערורייתית של ח"כ תמר זנדברג, לפיה, מי שינסה לשדל קטין להתקרב ליהדות – יוטלו עליו שישה חודשי מאסר. 
  • סערת התפילין בעיריית ת"א, לפיה אין להציב דוכנים של כל פעילות שהיא במרחק של פחות ממאה מטרים מבתי ספר. כולל איסור דוכני תפילין.
  • מורה מת"א גירשה חסיד חב"ד, ששאל תלמידים מביה"ס מי רוצה להניח תפילין.
  • מאבטח בקניון "רמת אביב" מנע כניסת חרדי, כי הנהלת הקניון אינה מעוניינת קיום פעילות הנחת תפילין של חב"ד בשטחה.

 

יום התפילין העולמי: הרבנים קראו להצטרף, הידוענים התגייסו והח"כים הצטרפו

אל מול הניסיונות לנתק את עם ישראל ממורשתו, מחמם את הלב לראות שהציבור הכללי הרחוק מיהדות, כמו גם הציבור המסורתי והדתי, רוצים להתחבר. הידברות, במסגרת יום התפילין העולמי שהתקיים לפני כשלושה חודשים, הציבה דוכני תפילין ברחבת הבימה ובנקודות נוספות בארץ, וההיענות היתה מרשימה. הזמר הישראלי יואב אליאסי כתב שבכיכר הבימה אנשים עמדו בתור להניח תפילין: "אפילו אנשי שמאל ניגשו אלי ואמרו: 'תשמע, אנחנו לא מסכימים פוליטית, אבל אנחנו מעריכים את הנחישות שלך', והניחו תפילין. זה באמת היה מרגש!".

 

"וקשרתם" - מיזם התפילין צובר תאוצה. בואו והצטרפו גם אתם

ראינו שהכנסת והממשלה מורכבות ממפלגות שחרטו על דגלן למחוק סממנים יהודיים או, לכל הפחות, שהן אדישות ליהדות. גם נהלים של קניונים ועסקים, תקנות עזר עירוניות, חקיקה בכנסת ועתירות לבג"צ עוסקים כולם בהגבלת הפעילות הדתית בשטח הציבורי. התסכול גדול.

נכון, אלו חבלי משיח. מרגישים את זה באוויר, כמאמר חז"ל על תקופתנו: "יראי חטא ימאסו, והאמת תהיה נעדרת", אבל אסור לחשוב שהידיים כבולות אל מול המציאות. נביאי ישראל דיברו אמת, ואנו חוזים בהתגשמותה, ועם זאת קיבלנו שהכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים. יש בידינו לעשות ולפעול למען כבוד אבינו שבשמיים. איך? לא על ידי מלחמת מקלדות ולא, חלילה, על ידי שנאת חינם, אלא, למשל, בכמה דרכים פשוטות הקשורות למיזם התפילין "וקשרתם".

בית הפנקייק - נתניהבית הפנקייק - נתניה

המיזם האדיר של הידברות כולל מעל 250 עמדות תפילין הפרוסות ברחבי הארץ – במספרות, משרדי הייטק, מסעדות, בסיסי צה"ל ועוד ועוד. העמדות מפוזרות בכל הערים, מאילת ועד קריית שמונה.

בנוסף, עד היום חולקו כ-950 זוגות תפילין לרחוקים המבקשים להתקרב.

להשתתפות במיזם בכל דרך שתבחרו התקשרו: 073-3333-343

  הזכויות שמורות לכם

 

איך אפשר להיות חלק מהמיזם?

1. בעל עסק? שכיר בחברה? הזמינו היום דוכן תפילין ללא עלות אל מקום העבודה. כמו ביוזמה הוותיקה והמצליחה של ארגון חב"ד, תוכלו לזכות את העוברים ושבים, את העובדים ואת הלקוחות ולהרוויח רווח כפול – מצוות חיבור ואהבת חינם תוך העמקת הקשר עם האנשים שאתם פוגשים בעבודתכם. השמחה מובטחת!

2. יש לכם תפילין ישנות בבית? הן שייכות לכם או לבן משפחה שנפטר? בהידברות נבדוק את התפילין, ונמסור אותן ליהודים שישמחו להניח תפילין בזכותכם. כך תוכלו לחבר יהודים אל הבורא ולזכות גם את בן המשפחה שהתפילין היו שייכות לו. צרו קשר עוד היום.

3. קחו חלק ברכישת תפילין למען אחינו שעדיין לא זכו להניח תפילין. כל שקל נחשב ומצטרף לכלל הדוכנים הפרוסים ברחבי הארץ. צלצלו והיו שותפים לאהבת חינם.

אנשים מספרים:

נחמה ירמק (24) בני ברק: "ראיתי מודעה בעלון הידברות וזה נשמע לי מיוחד מאוד, כמו שתורמים מזון. יש מזון לגוף ויש מזון לנשמה. המטרה היא שעוד יהודי יתקרב לבורא ויחזק את הקשר איתו. בנוסף, ראיתי הרבה ישועות גדולות למעלה מהטבע בזכות התרומה למיזם הנפלא הזה".

דניאל נבון (16.5) נס ציונה: "אני תלמיד תיכון. לפני כשנתיים חזרתי בתשובה בזכות הרב זמיר כהן. בוקר חורפי אחד לא הספקתי להניח תפילין, ולקחתי אותן לביה"ס כי לא ידעתי אם אחזור הביתה לפני השקיעה. הנחתי תפילין, והתלמידים התעניינו. שאלתי את הרב זמיר אם אוכל לקנות תפילין לביה"ס. הרב הפנה אותי לאנשים בהידברות. קיבלתי שני זוגות תפילין תוך כמה ימים.

דניאל נבוןדניאל נבון

"הנהלת ביה"ס התנגדה. אמרו שאני לא יכול להפוך את ביה"ס לדתי. התייעצתי עם הרב זמיר, והוא אמר להמשיך עם זה, אבל לא מול אנשי ההנהלה. בהנהלה ראו שאני דבק בזה. בסוף זה הגיע ליוזמה משותפת של התלמידים ושל ביה"ס לעזרה למשפחות נזקקות. היום הרבה תלמידים התחזקו. שניים לומדים בישיבה, ואפילו חילקנו כ-100 ציציות".

לחשוב שפרויקט זה התחיל רק לפני מספר חודשים... לא נותר לנו אלא לומר לשותפי הידברות במיזם הענק הזה, שאנו רק בתחילתו, תודה בשם כל עם ישראל. אתם צוברים זכויות ענקיות לדורי דורות.

כל מעשה נחשב, וכל פעולה משפיעה. בחרו לכם את הדרך שבה תרצו להיות שותפים בהפצת אהבת התורה. הרווח הוא של כל עם ישראל וכך, ע"י אהבת חינם, נגביר נוכחות יהודית בלבבות של כולנו, נשפיע על הדורות הבאים, ונזכה לבנות עוד לבנה ועוד לבנה בבית המקדש השלישי.

להשתתפות במיזם התקשרו: 073-3333-343

הזכויות שמורות לכם.

תגיות:פעילות הידברותתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה