חדשות בארץ

חבר בקואליציה קורא לאירופה לפעול נגד ישראל

על פי הדיווח ב"ג'רוזלם פוסט", חבר הכנסת מוסי רז ממרצ פועל לשכנע חברי פרלמנט באירופה לגנות את ישראל על הפרת זכויותיהם של פלסטינים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים ולאיים עליה ב"השלכות קשות"

ח"כ רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)ח"כ רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:15)

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ), שמפלגתו חברה בקואליציה, פועל לשכנע חברי פרלמנט באירופה להביע מחאה חריפה נגד ישראל על מדיניותה מול הפלסטינים ביהודה ושומרון ולאיים עליה ב"השלכות קשות". כך נחשף היום (חמישי) ב"ג'רוזלם פוסט".

על פי הדיווח, רז וחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) שלחו מכתב למאות חברי פרלמנטים באירופה ולחברים בפרלמנט האירופי, המגנה את ישראל על הפרת זכויותיהם של הפלסטינים. במכתב צוין, בין היתר, כי ישראל פועלת ל"עקירה נרחבת וטרנספר בכפייה של פלסטינים" בשטחי יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. המכתב קורא לממשלות האירופיות "לנקוט במאמצים מיידיים וקונקרטיים" כדי למנוע מעשים אלו: "להפרות של החוק הבינלאומי צריכות להיות השלכות קשות".

בנוסף, קורא המכתב למדינות אירופה להגביר את המאמצים ביחס ל"אי חוקיותן של ההתנחלויות הישראליות והחשיבות בהבחנה בין ישראל וההתנחלויות". עם סיום החתמת הנציגים הזרים על המכתב, הוא מיועד להישלח למשרד החוץ של האיחוד האירופי ולשרי חוץ באירופה, ולהתפרסם בעיתונות.

בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט סירבו להגיב על הידיעה. רז מסר בתגובה כי "סיום הכיבוש הינו אינטרס ישראלי מהמעלה הראשונה", וכי לנציגי פרלמנט זרים תפקיד בהשגתו. הוא ציין כי הוא מתנגד לחרם על ישראל. לדבריו, המכתב נועד להמריץ את האיחוד האירופי להשתמש ב"כלים דיפלומטיים" מול ישראל כדי למנוע הריסת בתים ופינוי פלסטינים מבתיהם, להפסיק את הבנייה היהודית ביהודה ושומרון ולפעול להשגת פתרון דיפלומטי שיוביל ל"סיום הכיבוש וההתנחלויות והקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בחריפות על הידיעה. "בושה וחרפה", כתב בטוויטר. "חבר הכנסת מוסי רז, חבר הממשלה של בנט, פועל בימים אלה כדי לשכנע חברי פרלמנט באירופה לפעול נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל. ממשלת בנט-מרצ-עבאס מסוכנת לישראל".

כזכור, לפני כחודשיים פנתה מרצ במכתב לשר הביטחון בני גנץ, בו הביעה התנגדות נחרצת לאישור בנייתן של כ-2,000 יחידות דיור עבור המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון. הפנייה נעשתה בעקבות הפרסום, לפיו גנץ אישר לרשות הפלסטינית לבנות כאלף יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון, זאת במקביל לכוונה לאשר בנייה בהתיישבות היהודית.

על המכתב חתמו, בנוסף לרז, גם השרים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועיסאווי פריג', וחברי הכנסת מיכל רוזין, גבי לסקי ועלי סלאלחה.

במכתב נטען, כי מדובר ב"צעד מסוכן שעלול להעמיק את הסכסוך ולהציב מכשולים בפני האפשרות להשגת הסדר קבע בר-קיימא עם הפלסטינים". עוד נכתב, כי הבנייה תתפרש כ"מעשה של התרסה אל מול הקהילה הבינלאומית, מה שעלול לערער את מעמדה של ישראל בעולם".

חברי מרצ הוסיפו, כי "בבסיס הממשלה החדשה עומד העיקרון של עבודה בהסכמה, תוך חתירה מתמדת למציאת הבנות משותפות, וצעד זה של אישור הבנייה בהתנחלויות אין הוא עולה בקנה אחד עם עיקרון ההסכמה בין הצדדים. אנו קוראים לך להשתמש בסמכותך, ולהודיע למועצת התכנון העליונה שאין בכוונתך לאשר תוכניות בנייה בהתנחלויות, אם וכאשר תוכניות אלה יאושרו על ידיה".

תגיות:האיחוד האירופייהודה ושומרוןמוסי רז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה