חרדים

מה קרה במפגש בין חרדים שמתנדבים במחלקת קורונה לבין אישה שחשבה שהם "מעבירי מחלות"?

עודנו מדברים, ואישה אחת שומעת אותנו ושואלת: "מה הקשר שלכם עם משה? הוא אבא שלי". השבנו לה: "אנחנו מתנדבים שבאים לכאן פעמיים בשבוע, וביקשו מאתנו למסור לו שחבריו דואגים לו ומתפללים לרפואתו". לפתע, האישה פרצה בבכי...

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מתנדב במחלקת הקורונה משתף בתקרית מרגשת מתוך מסדרונות המחלקה. וכך הוא מספר: "במחצית השנה האחרונה התנדבתי במחלקת קורונה. זה אומר שפעמיים בשבוע אני מגיע עם אשתי, לובש חליפת מגן לבנה ומסורבלת, עוטה כפפות, מסכות וגם מעטפת לנעליים, ונכנס אל המחלקה שאיש אינו רוצה להידבק מן השוהים בה. החולים שוכבים שם בבדידות גדולה, והקושי שלהם הוא לא רק פיזי אלא גם נפשי. כל מי שמגיע ומתעניין בשלומם עושה אתם חסד עצום.
כשאתה מגיע כדי לבקר אותם אתה יכול להציל נפשות כפשוטו: להזיז צינור לצד הנכון, להניח דבר מאכל, להגיש משהו קריטי, או סתם כך להעניק תשומת לב שהיא כל כך חסרה למי ששוכב בפנים. זכיתי לעשות את זה ולהציל נפשות יקרות.

"באחת הפעמים נגשתי ליהודי חולה קורונה, והוא מספר לי שהוא רעב עד אימה. הוא אינו אוכל כלום. גם כאשר מגישים לו אוכל הוא בקושי טועם ממנו, כי הטעם דוחה אותו. 'מה היית רוצה לאכול?', שאלתי את אותו יהודי. 'קרואסונים עם שוקולד', הוא ענה. את זה הוא יאכל היטב.
לא היו לי קרואסונים בכיס, וזה לא היה פשוט בכלל לצאת מהמחלקה ולהביא לו כאלה, כי הרי הייתי לבוש בציוד המגן מכף רגל ועד ראש, ולפשוט וללבוש שוב את כל הפריטים המסורבלים האלה זאת משימה ארוכה וכבדה מדי. לכן אמרתי לו שאזכור את בקשתו, ולמחרת אביא לו קרואסונים. בינתיים הבאתי לו כמה פירות שמצאתי.

"למחרת עברתי דרך המאפייה ואיתי קופסא יפה של קרואסונים עם שוקולד, ופניתי עם זוגתי לכיוון בית החולים. אשתי ואני נוהגים להתנדב במחלקות נוספות בבית החולים, והפעם התכוונתי לבקר מישהו במחלקת כירורגיה, כך שהתכנית הייתה שדרכינו תיפרדנה - אשתי תיכנס למחלקת קורונה, ואני אעלה למחלקת כירורגיה.

"בינתיים קיבלתי טלפון מאברך שגר במושב אבן שמואל. הוא ביקש שאמסור דרישת שלום למשה ששוכב במחלקת קורונה, ושאספר לו שחבריו מהשיעור שבו הוא משתתף מדי יום דואגים לו, מתפללים עליו ומחכים לו שיחזור. כאשר עמדנו לפני הכניסה למחלקה אמרתי לאשתי שתיקח את הקרואסונים לאותו יהודי שביקש אותם, וכן שתעבור בסמוך ליהודי בשם משה ותמסור לו את המסר של חבריו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"עודנו מדברים, ואישה אחת שומעת אותנו ושואלת: 'מה הקשר שלכם עם משה? הוא אבא שלי'. השבנו לה: 'אנחנו מתנדבים שבאים לכאן פעמיים בשבוע, וביקשו מאתנו למסור לו שחבריו דואגים לו ומתפללים לרפואתו'. האישה לפתע פרצה בבכי, ואשתי חשבה שזה מפני הכאב על אביה החולה. היא הרגיעה אותה, וניחמה אותה בדברי עידוד וחיזוק. היא אמרה לה שבסוף יוצאים מזה, ושאביה עוד יאריך ימים ושנים, וכל הכבוד לה שהיא כל כך מתמסרת לאביה. ובזאת הסתיימה הסצנה.

"למחרת מתקשר אלי אברך ושואל אותי: 'היה לך אתמול איזה סיפור עם קרואסונים?'. השבתי שכן, ואז הוא אמר לי: 'אז כדאי שתשמע משהו מעניין'.

"והנה, מתברר שבתו של משה התרשמה מביקורנו במחלקת הקורונה, והחליטה בעקבות כך לפרסם ולשתף את הציבור בתובנות שעלו בה בעקבות אותו ביקור. היא כתבה שמעתה היא מעריכה בהרבה את הצוות המסור, שעוטה בכל פעם ציוד מגן מסורבל שבקושי מאפשר לנשום. היא לא מבינה איך אפשר לתפקד כך בין חולים, כאשר היא בקושי החזיקה מעמד בחום ובמחנק שבתוך החליפה. אולם מה שהפליא אותה ביותר, היה זוג חרדים ממוגנים שפגשה בפתח המחלקה...

"וכך היא כתבה: 'כשראיתי את זוג החרדים בתחילה, חשבתי שאלו שניים שחזרו מאיזו הלוויה המונית ונדבקו בקורונה. זה הרי מה שאומרים, שהחרדים מדביקים בקורונה, לא? והנה מה אני שומעת? שהם מתנדבים. מדברים ביניהם על חולה שבמיוחד בעבורו קנו קרואסונים, ומתכננים למסור דרישת שלום לחולה נוסף כדי לעודד אותו. אני באתי לבקר את אבא שלי, ולא חשבתי שיש כבר מישהו שיודע את השם שלו ושאכפת לו ממנו. אין לכם מושג מה זה עשה לי. בכיתי מרוב חרטה על שטעיתי בהם. הם היו כל כך אציליים, כל כך אכפתיים ומסורים, שלא הבנתי איך בכלל העזתי לחשוב עליהם דברים כל כך גרועים, כמו שמוכרים לנו בתקשורת.

זה היה לי חשוב לפרסם את זה, כי כולנו צריכים לדעת את האמת. אני מוכרחה לספר לכם שעלו בי הרהורי תשובה".

אחרי ששמעתי את זה, חשבתי לעצמי כמה מדהימים פלאי ההשגחה העליונה. הרי בדרך כלל אשתי ואני נכנסים למחלקה בלא אומר ודברים, ועתה, מפני שהוצרכתי ללכת לכיוון אחר בבית החולים, דיברתי עם אשתי, ובדיוק אותה בת ישראל שמעה את השיחה ובעקבותיה עלו בה, ואולי באנשים נוספים שקראו את דבריה, הרהורי תשובה.

אני מקווה שמחלקות הקורונה תיסגרנה כי כבר לא יהיו חולים, ושנזכה לעשות רק טוב תמיד ולחוש את ההארה הזאת משמים, שהקב"ה שמח עם מה שאנחנו עושים".

מתוך גיליון "השגחה פרטית".

 

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים:

 

הרב זמיר כהן עושה סדר בנושא שמסעיר את המדינה: הקורונה והחרדים. לפניכם חלק א' - האם החרדים שומרים על ההנחיות של משרד הבריאות? צפו ושתפו הלאה:

 

הרב זמיר כהן עושה סדר בנושא שמסעיר את המדינה: הקורונה והחרדים. לפניכם חלק ב' - האם החרדים מדביקים את כולם? צפו ושתפו הלאה:

תגיות:חרדיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה