חדשות בארץ

קצין המשטרה הבכיר: מפגיני השמאל ניסו לפרוץ לבלפור, מנענו אירוע קפיטול

תת-ניצב עופר שומר, שפיקד על כוחות המשטרה במהלך ההפגנות הסוערות מול בית ראש הממשלה בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו, העיד כי מפגינים ניסו לפרוץ לבית: "זו הייתה מלחמה". פרשן חדשות 12, עמית סגל: "אני כולי המום. אז בסוף מסתבר שכן ניסו לפרוץ לבלפור? שלא הכל זה שקר ועלילה ושופרות?"

  • ט"ו חשון התשפ"ב
הפגנה בירושלים נגד נתניהו, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הפגנה בירושלים נגד נתניהו, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

תת-ניצב עופר שומר, שפיקד על כוחות המשטרה במהלך ההפגנות הסוערות מול בית ראש הממשלה בירושלים בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו, העיד כי מפגינים ניסו לפרוץ לבית. כך דיווח אמש (רביעי) ג'וש בריינר ב"הארץ".

על פי הדיווח, שומר מסר בבית המשפט עדות לטובתו של סגן-ניצב ניסו גואטה המואשם בתקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך אחת ההפגנות. הוא צוטט כמי שאמר בעדותו ש"זו הייתה מלחמה", וכי מפגינים "ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה".

"יש דברים שיש עליהם חיסיון ואנו יודעים בוודאות שרצו לפרוץ לבית ראש הממשלה", הוסיף שומר. "דבר כזה היה עלול להוביל לאירוע כמו שקרה בגבעת הקפיטול. כשהאירוע בקפיטול קרה, אמרתי שבזכות משטרת ישראל נמנע אירוע דומה אצלנו".

הקצין הבכיר ציין כי "רוב המפגינים היו נורמטיביים. 90% מהם חברים שלי ששירתו איתי בצבא – עמך ישראל", אולם "היו גם אנשים שניהלו אסטרטגיה אלימה". לדבריו, "היו סרטונים שלהם מתדרכים כשהם אומרים במפורש 'שימו את הזקנות והזקנים מקדימה'. אנחנו יודעים בוודאות שהם עשו מארבים, ובעיניי זה היה מארב תקשורתי. היו שם מומחים בנושא תודעה שהביאו הרבה ידע מהצבא – אנשי סיירת מטכ"ל – למשל הפסיכולוג של סיירת מטכ"ל שהוביל חלק מההפגנות".

שומר סיפר עוד: "נצמדו אליי כדי להפריע לי כמפקד הבכיר השטח. זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי כלפיי דברים גזעניים על המוצא שלי". הוא טען כי הגשת כתב האישום עושה "עוול עצום" לגואטה: "בעיניי, כתב האישום נגד ניסו הוא חלק משרשרת ההרתעה נגד משטרת ישראל, זו החלשה של המשטרה בפני האזרחים. לא יכול להיות שאלף איש משתוללים, תוקפים, בועטים, מקללים ובסופו של דבר קצין שנותן את נשמתו למדינה, מקבל פקודה ישירה שדגל שחור לא מתנוסס מעליה, מבצע אותה ועומד בסוף לדין".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב בעוקצנות על הידיעה ב"הארץ". "אני כולי המום", כתב בטוויטר. "אז בסוף מסתבר שכן ניסו לפרוץ לבלפור? שכן היה כמעט קפיטול? שלא הכל זה שקר ועלילה ושופרות? מי ראה את זה בא?".

"זכור לי גם במעורפל דיווח בשם בכיר במשטרה, שלפיו לא הייתה כל סכנת פריצה. וזכורים טורי ביקורת תקשורת, מאמרי דעה, וכמובן אלפי הכפשות ושקרים ברשתות. האמת, כרגיל, תורה את דרכה", כך סגל.

כזכור, בחודש ינואר האחרון דווח כי במהלך אחת ההפגנות הסוערות בבלפור, הכניסו מאבטחי שב"כ את ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, רעייתו שרה ואנשים נוספים שהיו עמם בבית למתחם מאובטח, וזאת לאחר שמפגינים פרצו מחסום משטרה ברחוב סמולנסקין, סמוך למעון. נתניהו שהה באזור המאובטח בין 30 ל-45 דקות. ארגוני המחאה הכחישו את הדיווחים לפיהם היה ניסיון לפרוץ למעון ראש הממשלה.

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלעמית סגלניסו גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה