חדשות בריאות

זן הדלתא החדש: מתווה התיירות יעודכן

בתום דיון שערך ראש הממשלה נפתלי בנט עם בכירי משרד הבריאות בעניין זן הדלתא החדש, הוחלט לעדכן את מתווה התיירות, להגדיל משמעותית את יכולת הריצוף הגנטי ולהתמקד בהגברת החקירות האפידמיולוגיות בכל מקרה של זיהוי הזן החדש בישראל

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך אמש (רביעי) התייעצות בעניין זן הדלתא החדש AY4.2. גורמי המקצוע הציגו בדיון את המידע הקיים בשלב זה בנוגע לווריאנט החדש, שמתפשט במדינות באירופה ובפרט בבריטניה. בתום הדיון הוחלט כי יתבצע עדכון במתווה התיירות בהתאם למידע. המתווה המעודכן יוצג היום בפני ראש הממשלה.

בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה צוין, כי עד כה התגלו בישראל מספר מקרים בודדים של הווריאנט החדש, בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים. בנט הנחה להגדיל משמעותית את יכולת הריצוף הגנטי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

החלטות נוספות שהתקבלו בישיבה כוללות: התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולוגית מוגברת; יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים, לבירור ושיתוף מידע; ושיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה.

בדיון השתתפו שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה לראש המל"ל, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר אתמול כי זן הדלתא החדש ככל הנראה מדבק יותר מהדלתא, אבל לא באופן משמעותי. בריאיון לכאן ב' הבהיר אש כי "השיעור של זן זה בבריטניה אכן עלה בתקופה האחרונה, אבל כרגע לא רואים משהו חריג ומסכן. וריאנטים יהיו כל הזמן. צריך לעקוב ואנחנו עוקבים אחריהם. אם יהיה צורך – נצטרך לנקוט צעדים מיוחדים".

תגיות:נפתלי בנטתיירותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה