חדשות בארץ

סערה במליאה: בנט הצביע נגד ייצוג הולם לחרדים

ראש הממשלה נפתלי בנט הצביע נגד הצעת החוק להרחבת הייצוג ההולם של הציבור החרדי בשירות הציבורי, למרות שבעבר תמך בה. באופוזיציה זעמו, ואף טענו כי הוא הפר קיזוז

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הקואליציה הפילה היום (רביעי), על חודו של קול, הצעת חוק שהגיש יו"ר יהדות התורה משה גפני להרחבת הייצוג ההולם של הציבור החרדי בשירות הציבורי. 51 חברי כנסת הצביעו בעד מול 52 מתנגדים.

בין המתנגדים לחוק היו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, שתמכו בעבר בהצעת חוק דומה. באופוזיציה טענו כי בנט הפר קיזוז עם חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), אולם בלשכת ראש הממשלה הגיבו כי ההצבעה על הצעת חוק זו לא נכללה בקיזוז.

במהלך ההצבעה פרצה סערה. חברים באופוזיציה צעקו לעבר בנט "לך" ו"בושה", והמשיכו בצעקות גם כשעשה את דרכו החוצה מהמליאה.

גפני, שעלה לדוכן לנמק את הצעתו, אמר בציניות: "אני מבין שראש הממשלה וראש הממשלה החליפי הגיעו במיוחד למליאה כדי לתמוך בהצעת החוק החשובה הזו. אין סיבה אחרת, כי הם לא היו פה כל היום. אתם תמכתם בחוק הזה בקדנציה הקודמת – תתמכו בזה גם עכשיו".

בתוך כך, הצעת חוק שיזם חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) להקמת הרשות הלאומית למאבק בעוני נדחתה אף היא במליאה. 52 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה מול 53 שהתנגדו. גם בהצבעה זו פרצה מהומה כאשר בנט הצביע נגד ההצעה. הסדרנים נזעקו לחצוץ בין חברי הכנסת ניר אורבך (ימינה) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס).

ארבל הגיב בחריפות על הפלת הצעתו: "הצעת החוק להקמת הרשות למאבק בעוני נפלה על חודו של קול אחרי מאמץ אדיר של ממשלת הריפוי. היום הזה ייזכר כחרפה של הממשלה הכביכול סוציאלית, שלא מוכנה ליישם המלצות של ועדת אלאלוף שהיא עצמה הקימה. השבעים מרעננה ותל אביב צפון גברו על המצפון של שר הרווחה מדימונה".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסתמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה