חדשות יהדות

טכנולוגיה בשירות המתפלל: כך מנותב הידע מיחידת ממר"ם – לסיוע למתפללים בבתי הכנסת

ניסן ואנונו, 32, הוא בוגר יחידת ממר"ם בצה"ל בעבר, וכיום אברך כולל רוב שעות היום. ההיכרות החדשה שלו עם עולם התורה והתפילה, הביא אותו ליצור טכנולוגיות שימושיות לבתי הכנסת

  • י"ד חשון התשפ"ב
אא

המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגית של השנים האחרונות מעניקה לנו כוח עצום, שבאמצעותו אפשר לשלוט בכמויות רבות של מידע. רתימת הטכנולוגיה והמשאבים לקדושה היא עיקר בריאתם - "כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו, לא בראו אלא לכבודו" (פרקי אבות ו', י"א), ועל כן על האדם לנצל את המשאבים הללו ואת הכישרונות שבהם חנן אותו הבורא יתברך כדי לעשות את העולם טוב יותר, ואת מקדשי המעט למשכן ראוי יותר לרוחניות ולקדושה.

זוהי גם תמצית סיפור חייו של ניסן ואנונו, בן 32, בוגר יחידת ממר"ם בצה"ל וכיום אברך כולל רוב שעות היום. כבן תורה הפוקד את בתי המדרש ובתי הכנסת, זיהה ניסן את הצורך להנגיש מידע בבתי הכנסת, ועשה שימוש נכון בכישרונות שבהם חנן אותו הבורא יתברך, וכך גם בידע הטכנולוגי ובניסיון שצבר ביחידת ממר"ם בצה"ל. לפני כעשר שנים הקים את חברת "לוח ניסן", אשר לה כיום מאות לקוחות מרוצים בארץ ובחו"ל. אל החברה הזו מתעל ואנונו את הידע המקצועי שלו, יחד עם ההיכרות שלו עם עולם התורה והמצוות, ובעיקר – עם התפילות בבית הכנסת.

 

מידע דיגיטלי מגוון

חברת "לוח ניסן" היא מחלוצות הנגשת הטכנולוגיה, ומציעה לגבאי בית הכנסת והמוסדות שורה ארוכה של פיתוחים טכנולוגיים ומוצרים דיגיטליים: מסכי מידע, לוחות מודעות, מערכת ניהול "שקל הקודש" לבית הכנסת ויישומון למתפללים, המהווים פתרון לכל דרישה או צורך בתחום העברת המסרים לציבור המתפללים והלומדים.

ליבת העיסוק של החברה היא הלוחות הדיגיטליים לסוגיהם. החברה מציעה לוחות מידע דיגיטליים מגוונים, החל מלוח מידע בסיסי וכלה בלוחות משולבים רבי מסכים, בהתאם לצרכיו של בית הכנסת או מוסד הלימודים. לכך מצטרפת מערכת "שקל הקודש", לניהול הכנסות והוצאות, תשלום נדרים ותרומות.    

"להמחשה, הנה רשימה חלקית של מסכים אפשריים בלוח דיגיטלי אחד: זמני תפילות לימי חול, שבת וחגים;  לוח אירועים בבית הכנסת; לוח מודעות; לוח ענייני דיומא; לוח הלכה; לוח נפטרים; לוח אזכרות וימי הולדת; זמני יציאת הצום; לוח ספירת העומר; לוח שיעורי תורה ומסך פרנס היום", מספר ואנונו.

"ממשק הניהול של המסכים הוא ממשק פשוט, ידידותי למשתמש ואינטואיטיבי. החברה מספקת גם סים כשר המאפשר לגבאי לעדכן את כל המידע בלוח מרחוק, דרך הבית, המשרד והיישומון בטלפון, במערכת ניהול פשוטה לתפעול".

מי אחראי ליצירות המיוחדות של החברה?

"החברה מעסיקה מתכנתים מובילים וטכנולוגים מעולים, בשילוב עם אמנים מהשורה הראשונה, ובהתייעצות מתמדת עם רבנים מורי הוראה. כל זאת כדי לספק לבתי הכנסת ולישיבות מוצרים דיגיטליים מפסגת הטכנולוגיה והחדשנות, בהתאמה מלאה לדרישות, וכמובן מבלי לוותר על שירות איכותי", אומר ואנונו.

המחשבים שבהם משתמשת החברה מיוצרים בחו"ל בייצור מיוחד ומחמיר ובסטנדרטים גבוהים על פי דרישות החברה, כדי שיתאימו למערכת. וכדי למנוע תקלות חומרה, החברה אף לא מתבססת על חומרת מסכי הסמארט, אלא בחומרה עצמאית, איכותית ואמינה לאורך שנים. בנוסף, החברה מציעה פתרונות רבים לעיצוב במסגרות עץ איכותיות.

לסיכום אומר לנו ניסן ואנונו, הרוח החיה והבעלים של החברה, את הדברים הבאים: "כמי שפוקד יום יום את בית הכנסת וחובש את ספסלי בית המדרש, אני עד לצרכים העולים מהשטח ולדרישות ההלכה, ושוקד ללא הרף על המשך הפיתוחים לתועלת הגבאים והמתפללים".

טלפון: 077-2233565

אתר: www.l-n.co.il

מייל: sales@l-n.co.il

תגיות:בית הכנסתטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה