חדשות בארץ

לקראת סיום המשבר: המתמחים מושכים את מכתבי ההתפטרות

לאחר שפרסם את המתווה החדש לקיצור תורנויות המתמחים, שר הבריאות ניצן הורוביץ ייפגש עם יו"ר ארגון המתמחים ד"ר ריי ביטון. על פי המתווה המשופר, תאריך היעד להשלמת המהלך לקיצור התורנויות יסתיים בסוף 2025

מחאת המתמחים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מחאת המתמחים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" הודיע היום (רביעי), כי מאות המתמחים שהגישו מכתבי התפטרות החלו למשוך את התפטרותם. צעד זה נעשה לקראת הפגישה המתוכננת בין שר הבריאות ניצן הורביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון.

שלשום, בעקבות מימוש איום ההתפטרות, פרסמו הורוביץ ומנכ"ל משרדו פרופ' נחמן אש מתווה חדש לקיצור תורנויות המתמחים, המשפר מבחינתם את התנאים שנכללו במתווה הקודם. הורוביץ הצהיר, כי בכוונתו להקדים את תאריך היעד להשלמת המתווה ברחבי הארץ לסוף 2025.

על פי המתווה החדש, בתחילת השבוע הבא יופעל צוות יישום לתוכנית בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ובהשתתפות נציג משרד האוצר, נציג מנהלי בתי החולים, נציג ההסתדרות הרפואית ונציגי המתמחים. ב-31 במרץ 2022 יוחל מתווה קיצור התורנויות על עשרה בתי חולים בפריפריה, וב-30 בנובמבר 2022 הוא יורחב למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ.

ב-31 במרץ 2023 תתבצע הרחבה נוספת של המתווה, והוא יכלול את מחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל. בסוף נובמבר 2023 יחל יישום השלב השלישי במתווה, שיגובש על ידי צוות היישום ויאושר על ידי שר הבריאות עד 31 במרץ 2022. הורוביץ הבהיר, כי מתווה קיצור התורנויות יכלול קיצור גם במקצועות כירורגיים, וזאת במתווה מותאם.

בארגון המתמחים הגיבו בחיוב לפרסום המתווה: "אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, הצעות ובחינה של מתווים אפשריים עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובלשכת השר, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון, ואנחנו שמחים על הודעתו של השר ועל רוח הדברים שיוצאת ממנה. יחד עם זאת, אנחנו מבקשים לראות את המתווה הכתוב ולוודא שהוא מעוגן גם תקציבית וגם ברמת המחויבות מעבר לרמה ההצהרתית".

"ככל שהמתווה שהוצג אכן מעוגן באופן הזה, הרי שאנו סבורים שהוא מהווה פריצת דרך משמעותית שמביאה לידי ביטוי את עמדתנו. המאבק כולו, האנשים האמיצים שלקחו בו חלק והצעד שנקטנו עם הגשת מכתבי ההתפטרות, מחייבים אותנו כארגון לוודא שאכן מדובר במתווה מחייב ולא רק תוכנית הצהרתית".

הפגישה בין הורוביץ ויו"ר ארגון המתמחים צפויה להיערך בשעה 14:30. ב"מרשם" אמרו כי עם סיומה, תמסור ד"ר ביטון הצהרה לתקשורת מחוץ למשרד הבריאות בירושלים.

תגיות:מתמחיםבתי חוליםניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה