ונשמרתם

מטורף: גילתה שאמזון עקבה אחריה והקליטה אלפי הקלטות מהמכשירים שברשותה 

אישה אמריקאית נדהמה לאחרונה לראות כי ענקית המכירות 'אמזון' אספה עליה מידע מכמה מכשירים המצויים ברשותה - ושלחה אליה את אלפי ההקלטות כולל המיקומים שבהם הייתה בזמן ההקלטות

אא

הדור הזה הוא דור טכנולוגי לטוב ולמוטב. אנחנו עושים היום הכל באופן דיגיטלי, אולם כמה מאיתנו מקדישים מחשבה להשלכות מרחיקות הלכת שיש לפעולות היומיומיות שכבר התרגלנו אליהן, כמו למשל לרכוש מכשירים כאלה ואחרים אונליין?

אישה אמריקאית נדהמה לאחרונה לראות כי ענקית המכירות 'אמזון' אספה עליה מידע מכמה מכשירים המצויים ברשותה - ושלחה אליה את אלפי ההקלטות כולל המיקומים שבהם הייתה בזמן ההקלטות. 

האישה הנדהמת לא בזבזה זמן, והחליטה לעשות סרטון ויראלי שבו סיפרה את כל האמת על המעקבים, ההקלטות והמידע האישי עליה שאספה ענקית הטכנולוגיה הזו, במשך זמן מה. 

לדבריה, כשגילתה לא מזמן באקראי כי אמזון עוקבת אחרי הלקוחות שלה, ביקשה מתוך סקרנות לראות מידע כלשהו שנאסף עליה וגילתה לתדהמתה כי אמזון ידעה כמעט הכל עליה: "היו לה את כל אנשי הקשר שלי, הם ידעו מה עשיתי ומתי, את כל המיקומים שלי בכל זמן שהוא והכי הזוי - היו לה אלפי הקלטות עם הקול שלי, שנאספו מתוך מוצרים שקניתי מהם כמו טלפונים, רמקול, נורות חכמות ועוד".

עוד הוסיפה האישה וסיפרה כי החברה 'הגדילה לעשות' כששלחה אליה את ההקלטות כקובץ ZIP שמכיל עשרות תיקיות משניות בתוכו, עם מילות מפתח שהכותרת שלהן 'התראות', 'תשובות', 'שמע ומעבר', 'רשימות', 'קניות', 'מיומנויות', 'וידאו' ועוד. "החלטתי סתם ללחוץ על האודיו ומצאתי עשרות קטעי קול קצרים שלי. היו שם לפחות 3530 קטעי שמע שלי, בתיקייה הזו בלבד". 

בשלב מסוים היא לחצה על תיקיית אנשי הקשר, וראתה רשימה מלאה של כל אנשי הקשר שלה - למרות שהיא לא זוכרת שאי פעם סנכרנה בין המכשירים או שלחה את המידע הזה לגיבוי כלשהו. "אני גם לא אוהבת שיש להם את המיקומים שלי", היא אומרת. "אם תפתחו את קובץ 'מיקום' הוא יראה לכם היכן אתם נמצאים, איפה הייתם אתמול ושלשום ולפני שבע שנים, כשקניתם את המכשיר הראשון שלכם באמזון".

הסרטון שלה הפך מהר מאוד לויראלי ועד כה צפו בו למעלה מ-2.6 מיליון בני אדם, ויש בו יותר מ-186,000 לייקים ותגובות - לא מעט מהן של לקוחות מודאגים שרכשו בעבר ורוכשים עדיין מאמזון, וממש לא היו רוצים לגלות את אותו הדבר לגביהם. 

תגיות:ונשמרתםהקלטהאמזוןמידעמעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה