חדשות בעולם

תעלומה ואין פותר לה: מה מקור הקולות שנשמעים בעיירה האנגלית?

זה למעלה משנה וחצי שתושבי עיירה קטנה באנגליה מתלוננים על רעשים מוזרים של 'זמזומים' - שאף אחד, גם לא המומחים במדינה, לא יכול להסביר. מאין הם מגיעים ומדוע עוד ועוד אנשים עוזבים את העיירה בגללם?

אא

זה למעלה משנה וחצי שתושבי עיירה קטנה באנגליה מתלוננים על רעשים מוזרים של 'זמזומים' - שאף אחד, גם לא המומחים במדינה, לא יכול להסביר. 

התופעה המוזרה התחילה באפריל של שנת 2020 - כאשר עשרות תושבים בעיירה הולמפילד שביורקשייר - דיווחו לרשויות על זמזומים מוזרים שנשמעו באזור ביתם, מבלי שיוכלו להסביר מאיזה כיוון או מה זה בדיוק. 

רבים מהתושבים תיארו את הזמזום כמו קול של 'מכונת כביסה רועשת במיוחד', 'רחפן' ואפילו 'מכונות ייצור' - אבל לרשויות המקומיות, שהחלו לבדוק ברצינות את התלונות כשהללו הגיעו ל-500 (!) במספר - אין צל של מושג מה מקורם. 

"זה קורה בעיקר בלילה", אומרת תושבת המקום בשם איבון קונר. "שתיים לפנות בוקר, שלוש, ארבע. אני נוסעת ברכב בכוונה בשעות האלה, כדי להבין מאיפה הרעש הזה מגיע, ולא מצליחה. גם בן זוגי הצטרף אליי, אבל לא הצליח לשמוע את מה שאני שמעתי. הוא חשב שאני משוגעת", סיפרה. 

כשהבינה שבן זוגה לא מבין על מה היא מדברת, קונר פנתה לנסות את מזלה בפוסט ברשתות החברתיות - ורק אז גילתה עד כמה התופעה נרחבת ועד כמה היא לא היחידה ששומעת את הרעשים האלה. "אני מבינה מהתגובות של מאות הגולשים שמדובר בכלל בתופעה שהתחילה לפני 20 שנה ואיש לא יודע מאיפה זה נובע. העירייה התחילה לחקור את מקור הרעשים, אבל לאף אחד אין באמת מושג מאיפה הם מגיעים. כן, דיברו על זה שאולי זה מגיע ממפעל סמוך, אבל אני לא מאמינה לזה. זה רעש לגמרי אחר".

תושב נוסף בשם סיימון ספיצ'לי שהתראיין לתקשורת המקומית סיפר כי לא רק שהוא שומע את הרעשים הללו, הוא כבר סובל ממיגרנות כתוצאה מהם. "זה משהו הרבה יותר חזק מרעש של מכונה. להערכתי זה משהו שעולה מהאדמה ורוטט בתוך הבתים של האנשים. אתה שומע את זה גם אם אתה סוגר את החלונות, זה כבר בפנים".

כעת מציעים מספר מדענים את התאוריה על פיה לא מדובר ברעש מקומי שמגיע ממקום אחד, אלא על אוסף רעשים שמגיעים ממקומות שונים אך נשמעים באוזניים אנושיות כרעש ממקור אחד. התופעה עדיין נבדקת. 

תגיות:קולותמוזרעיירהנדירתופעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה