חדשות בארץ

דיווח: אולטימטום של חמאס לישראל – 8 מיליון דולר עד יום שלישי

העיתון הפלסטיני אל-איאם דיווח, כי חמאס דורש מישראל לאפשר להעביר עד יום שלישי שמונה מיליון דולר לרצועת עזה לצורך תשלום המשכורות לפקידי הארגון

כסף קטרי בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)כסף קטרי בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

העיתון אל-איאם היוצא לאור ברמאללה דיווח בסוף השבוע, כי ארגון חמאס הציב אולטימטום בפני ישראל, לפיו עליה לאפשר את העברת הכסף הקטרי בסך שמונה מיליון דולר, המיועד לתשלום משכורות פקידי הארגון ברצועת עזה, עד ליום שלישי.

"מקור יודע דבר" אמר לאל-איאם, כי הדרישה עלתה בשיחות שניהלו אנשי חמאס עם בכירי המודיעין המצרי בקאהיר. העברת הכסף הופסקה לפני חמישה חודשים. השליח הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי, צפוי להגיע הערב לעזה ולדון בסוגיית העברת המשכורות לפקידי חמאס.

לדברי המקור, במהלך השיחות הודיעו המצרים לחמאס כי "כל הגורמים המשפיעים" הבהירו את רצונם לשמר את ממשלת בנט ולמנוע את נפילתה, וכי יש לתת לה הזדמנות "להכין את החברה הישראלית" לקראת הקלות כלכליות והומניטריות נוספות שבכוונתה להעניק בחודשים הקרובים לתושבי הרצועה.

המקור ציין, כי בנוסף להכנסת כספי המענק הקטרי ההקלות יכללו: גידול במספר אישורי המעבר מעזה לירדן – מעשרה ל-400 אישורים בחודש; הכנסת אלפי עובדים נוספים מהרצועה לעבודה בישראל; אישור לסטודנטים מעזה ללמוד באוניברסיטאות בשטחי יהודה ושומרון; ומתן אישור לאיחוד של כ-19 אלף משפחות החיות ברצועת עזה ללא תעודת זהות פלסטינית.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה