חדשות בארץ

הקונסוליה האמריקנית בירושלים: האם לפיד הטעה את ארה"ב?

גורם מדיני צוטט בישראל היום כמי שטוען, ששר החוץ יאיר לפיד התחייב בפני מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי אפשר יהיה להוציא לפועל את המהלך לפתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים, וזאת בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. לפיד הכחיש את הדיווח

לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד מסר למזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, התחייבות מוקדמת לפיה אפשר יהיה להוציא לפועל את המהלך לפתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקנית בירושלים. כך דיווח הבוקר (ראשון) אריאל כהנא בישראל היום.

על פי הדיווח, המסתמך על גורם מדיני המעורה ביחסים עם וושינגטון, ההתחייבות נמסרה לבלינקן באחת משיחות הטלפון הראשונות שקיים עמו לפיד לאחר כינון הממשלה החדשה. עוד דווח, כי התחייבותו של לפיד ניתנה ללא תיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט המתנגד לפתיחת הקונסוליה, והטעתה את האמריקנים.

לפיד ציין בשיחה עם בלינקן, כי בשל החשש ליציבות הממשלה מוטב להמתין עם פתיחת הקונסוליה עד לאחר אישורו הסופי של תקציב המדינה בכנסת בחודש נובמבר. בלינקן החל בקידום המהלך, אולם קיבל את עמדתו של שר החוץ והסכים להמתין עם הפתיחה הרשמית עד לאחר אישור התקציב.

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע בלינקן, במסיבת עיתונאים משותפת עם לפיד בוושינגטון, כי הממשל מתקדם בתהליך פתיחת הקונסוליה כחלק מחיזוק היחסים עם הפלסטינים. הגורם המדיני צוטט כמי שאמר: "אחת הסיבות שבלינקן הודיע על כוונתו לפתוח את הקונסוליה דווקא כשלפיד לצידו, וכאשר הוא יודע שישראל מתנגדת, הייתה שלפיד הטעה אותו".

בוושינגטון הרשמית סירבו להגיב על הידיעה. לפיד מצדו הכחיש, וטען כי הוא מתנגד לפתיחת הקונסוליה. הוא אף הכחיש את הדיווח, לפיו גם ללא הסכמה ישראלית יבצעו האמריקנים את המהלך באופן חד-צדדי ויפתחו מחדש את הקונסוליה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בחריפות על הודעתו של בלינקן ותקף את הממשלה: "ושוב ממשלת בנט 'מכילה', גם כשמדובר בחלוקת ירושלים בירתנו", כתב בטוויטר. "מדינת ישראל חייבת להתנגד לכך בכל דרך".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטירושליםאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה