חדשות בארץ

בתמיכת המשותפת: הקואליציה הפילה את חוק יסוד ההגירה

57 חברי כנסת הצביעו נגד הצעת חוק יסוד ההגירה של חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, ו-45 תמכו. הליכוד: "בנט ושקד מחזירים את זכות השיבה"

מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת דחתה אחר הצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק יסוד ההגירה שהוגשה על ידי חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית). בהצבעה השמית תמכו 45 חברי כנסת בהצעה מול 57 שהתנגדו, בהם חברי הרשימה המשותפת ורע"מ וחלק מחברי ימינה ותקווה חדשה שנכחו באולם. 

את הצעת החוק הציג חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, שהקריא מתוך מצע מפלגתו לפיו המפלגה מחויבת לחוקק חוק למניעת הסתננות: "אני גאה לייצג את בוחרי ימינה ולהצביע לפי לשון מצע המפלגה. אני קורא לחברי הכנסת להצביע בעד חוק ההגירה על פי מצע ימינה", אמר.

כזכור, רוטמן העלה את החוק להצבעה לאחר שהמשא ומתן בינו לבין שרת הפנים איילת שקד בנושא התפוצץ. "את הצעת חוק יסוד ההגירה אני גנבתי", אמר. "לקחתי אותה בלי רשות מחברת הכנסת דאז ושרת הפנים היום איילת שקד. זה חוק שלה. זה לא חוק שהיא הציעה על הדרך, אלא התחייבה שהחוק הזה יקודם כאשר עמדה בראשות ימינה כחוק שהוא אבן יסוד במצע המפלגה. הייתי בטוח שהיא תהיה פה. בשבוע שעבר היא ברחה לדובאי מרוב בושה, אז דחיתי את ההצבעה בשבוע ועכשיו היא שוב ברחה. איילת מתביישת".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את אנשי ימינה ותקווה חדשה: "לא יהיה אזרח אחד במדינת ישראל שלא יראה את הסרטון – ניר אורבך נגד, עידית סילמן נגד, יום טוב כלפון נגד, שרן השכל נגד, גדעון סער ברח. לא יהיה אחד שלא יראה את הסרטון הזה ולא ידע על מי אפשר לסמוך ועל מי אי אפשר לסמוך, את מי מעניינת מדינת ישראל היהודית ואת מי מעניין הכיסא והשררה ומכר את המדינה לאויבים, לתומכי טרור אנטי ציוניים".

לפני ההצבעה פרצה במליאה סערה לאחר שלא נמצא שר שישיב לחוק בשם הממשלה. שקד הייתה אמורה להשיב להצעה, אולם לא נכחה באולם. שר המודיעין אלעזר שטרן סירב בתחילה לעלות לדוכן, אולם הקריא לבסוף את תשובתה של שקד לפיה הממשלה מתנגדת לחוק.

לאחר הפלת החוק על ידי הקואליציה, מסרו בליכוד בתגובה: "ממשלת בנט הפילה היום את 'חוק יסוד ההגירה' אחרי שאישרה השבוע איחוד של 440 משפחות פלסטיניות בשטח ישראל. בנט ושקד מחזירים את זכות השיבה ומסכנים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

במפלגת הציונות הדתית אמרו: "ממשלת בנט שקד ועבאס הצביעו היום עם רע"מ והמשותפת בעד זכות השיבה. בושה".

תגיות:מליאת הכנסתשמחה רוטמןחוק יסוד ההגירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה