כשרות

"רוצים לקחת אותך לשמיים" הסבתא הודיעה בחלום

לכבוד שנת שמיטה, בה יש להקפיד באופן מיוחד יותר מן הרגיל על כשרות המאכלים, הגיע הזמן לפרסם ברבים את הסיפור המדהים הזה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רב שמלמד בישיבה מספר על אירוע מדהים שהתרחש עם אחד מבחורי הישיבה לפני חמש עשרה שנה. באותם ימים הוא רשם את פרטי המקרה, והחליט כי כעת, לכבוד שנת שמיטה בה יש להקפיד באופן מיוחד יותר מן הרגיל על כשרות המאכלים, הגיע הזמן לפרסמו ברבים. וכך הוא מספר: "בשיעור א' בישיבה שלנו למד בחור מארגנטינה. שתים עשרה שנה קודם לכן חלמה אמו שסבתא שלה באה אליה ואומרת לה, שהיא תבוא לקחת אותה ביום ה-8/3. האם נבהלה מאוד, והלכה לרב כדי לשאול על פשר החלום. אמר לה הרב: 'אם היא אמרה בחלום תאריך לועזי, את לא צריכה לדאוג'.

"בהגיע אותו תאריך, שוב הופיעה הסבתא בחלום, והפעם היא אמרה: 'רוצים לקחת אותך לשמיים'. ענתה לה האם בחלום, "אבל יש לי ילדים, ומי יחנך אותם?". אמרה הסבתא בתגובה שהיא תשאל על כך. היא נעלמה וחזרה ואמרה, שאכן הטענה צודקת, ויהיה עליה לקבל על עצמה לחנך את הילדים בדרך תורה ומצוות ולדאוג שיאכלו רק מאכלים כשרים.

"האם הרגישה שזהו חלום אמת, ואכן נזהרה מאוד לקיים את מה שקיבלה על עצמה: לחנך את הילדים בדרך התורה והמצוות, ולשמור מכל משמר שיאכלו רק אוכל בהכשר מהודר.

"כעבור שתים עשרה שנה, כאשר למד הבן הבחור אצלנו בישיבה, ביום שבת קודש ז' בשבט תשס"ו, בשעה חמש וחצי לפנות בוקר, חלמה האם שהיא רואה את הבן שלה אוכל מאכל שאינו כשר. מיד כאשר יכלה ליצור קשר עם ארץ ישראל, היא ביקשה לדבר עם הבן שלה ולדעת מה ואיפה הוא אכל באותו יום.

"התברר שבאותה שבת אכל הבן בישיבה אחרת בשר בקר. לאותו בשר היה הכשר טוב, אולם בארגנטינה מקובל שבודקים את הבהמה בדיקה פנימית בשכיבה, בעוד שכאן בארץ אין עושים זאת באותו אופן, ולמעשה זו ירידה ברמת הכשרות.

"זמן הסעודה שבה הוא אכל את אותו בשר היה בשעה עשר וחצי בבוקר לפי שעון ארץ ישראל, בדיוק כאשר השעה בארגנטינה היא חמש וחצי לפנות בוקר כאשר היא חלמה את אותו החלום. מפעים לעמוד מול הגילוי הברור הזה, שמשמיים רואים הכול, והפעולה הכי קטנה משפיעה בכל העולמות".

מתוך גיליון "השגחה פרטית".

תגיות:שמיטהכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה