חדשות בארץ

התפוצץ המו"מ בין רוטמן ושקד על חוק יסוד ההגירה

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית הודיע, כי יעלה את חוק יסוד ההגירה להצבעה במליאת הכנסת לאחר שהמשא ומתן שניהל עם שרת הפנים איילת שקד התפוצץ: "שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"מ ולמרצ". שקד: "האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה"

רוטמן (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)רוטמן (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הודיע היום (שלישי), כי המשא ומתן שניהל עם שרת הפנים איילת שקד על חוק יסוד ההגירה התפוצץ, וכי הוא יעלה מחר את החוק להצבעה במליאת הכנסת. לדבריו, שקד סירבה לחזור בה מההקלות בחוק האזרחות אליהן התחייבה לרע"מ ולמרצ שכוללות הסכמה לאיחוד אלפי משפחות פלסטיניות בישראל.

"הסכמתי לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק יסוד ההגירה לאחר שראיתי נכונות מצד סביבתה של שקד להגיע להבנות בנושא", מסר רוטמן. "ביקשתי בסך הכל בקשה אחת – שתחזור בה מהכניעה המבישה לרע"מ ולמרצ".

"שקד ושאר החברים בקואליציה חייבים להחליט אם הם רוצים לקדם חוק ציוני ולאומי ואז ניתן לזה גב, או לקדם חוק שמנסור עבאס יהיה שלם איתו, כי הוא מאפשר לו לקבל, 'ברשות ובסמכות', משאיות של אישורים ו'זכות שיבה' שקטה".

"שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"מ ולמרצ, למרות שנתנו את כל הצ'אנס שבעולם וניסינו להגיע להסכמות", תקף רוטמן. "ביום רביעי אעלה להצבעה את חוק יסוד ההגירה שיקבע בחוק איסור על איחוד משפחות, איסור מתן אזרחות למחבלים וכניסת פעילי BDS וימנע דה-פקטו זכות שיבה שקטה. אני קורא לכל מי שעדיין רואה עצמו ציוני בכנסת הזו להצביע בעד".

מנגד, טענה שקד כי המשא ומתן עם רוטמן היה "פורה ומועיל". לדבריה, סוכם כי "חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. ח"כ שמחה רוטמן וח"כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות, אשר תוצמד להצעה הממשלתית. ח"כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו".

"האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה", הוסיף שקד. "צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים".

בעקבות דבריה של שקד, פרסם רוטמן הודעת תגובה: "נכנסנו למשא ומתן תוך אמירה ברורה, שתנאי בסיסי יהיה חזרה מההתחייבויות לרע"מ ולמרצ. רק כשדובר על נכונות לעשות את זה, נכנסנו למשא ומתן. בסופו של דבר, כל ההסכמות והדיבורים האחרים הותנו בזה, וכשהתברר שהיא לא מוכנה לתת את ההתחייבות הזאת, כל שאר הפרטים לא היו רלוונטיים".

"כעת שקד משקרת במצח נחושה. מאכזב מאוד שבמקום לדאוג לבטחון ישראל היא עסוקה שוב בניסיון פתטי לשווק את השקר שלה. חבל".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על פיצוץ המשא ומתן עם שרת הפנים: "כצפוי, ולמרבה הצער, איילת שקד נכנעה שוב למרצ ולתנועה האסלאמית ומסרבת לחזור בה מההתחייבויות שנתנה להם לאישור זכות שיבה בחסות חוק האזרחות. הסכמנו במהלך המשא ומתן בימים האחרונים לוותר על כל דרישותינו, פרט לדרישה ששקד תחזור בה מהתחייבויותיה לעבאס לאשר לאלפי משפחות כניסה לישראל בחסות החוק".

"שקד מעדיפה שוב את שרידותה הפוליטית של הממשלה על פני האינטרסים הלאומיים החשובים ביותר של מדינת ישראל, ולכן נכנעה לדרישותיו של מנסור עבאס. במצב הנוכחי חוק האזרחות – אם יחוקק כפי שהוא – יעניק לרע"מ, שמחזיקה את הממשלה בגרון, את מפתחות זכות השיבה, ולכך לא ניתן את ידינו".

תגיות:איילת שקדשמחה רוטמןחוק האזרחותחוק יסוד ההגירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה