חדשות בארץ

הותר לפרסום: רונן בר – ראש השב"כ הבא

הממשלה אישרה את מינויו של רונן בר לראש שירות הביטחון הכללי. בר, שכיהן כסגנו של ראש השירות היוצא נדב ארגמן, ייכנס לתפקידו ביום חמישי הקרוב

בר (צילום: תקשורת שב"כ)בר (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

(עודכן: 13:43)

הממשלה אישרה היום (שני) את מינויו של סגן ראש השב"כ, רונן בר, לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי במקומו של נדב ארגמן המסיים את תפקידו. המינוי ייכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב. בעקבות אישור המינוי, הותרו לפרסום שמו המלא של בר ותמונתו.

בר, בן 55, נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע כלוחם בסיירת מטכ"ל בין השנים 1987-1983. הוא התגייס לשב"כ בשנת 1993 כלוחם ביחידת המבצעים, וב-1996 מונה למפקד מבצעים בשטח. בשנת 2001 הוא מונה לסגן ראש יחידת המבצעים המיוחדים, וכעבור ארבע שנים מונה לראש היחידה.

בשנת 2011 נכנס בר לתפקיד ראש אגף המבצעים בשב"כ. בשנת 2016 הוא מונה לראש אגף המטה, האחראי על בניין הכוח של הארגון. כעבור שנתיים הוא החל לכהן כסגן ראש השירות, תפקיד אותו מילא בשנתיים וחצי האחרונות.

במהלך שירותו, לחם בר ופיקד על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. לאורך השנים הוענקו למבצעים שהוביל וליחידות שעמד בראשן מספר פרסי ביטחון.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאחר אישור מינויו של בר: "רונן הוא לוחם אמיץ ומפקד נועז, שעסק לאורך כל חייו במשימה העליונה מכולן – הגנה על ביטחון ישראל. הוא סיכן את חייו לא פעם למען המולדת. רונן צמח בשורות הארגון ושירת בו בשורה של תפקידים שונים, בהם תרם תרומה כבירה לשמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. עם כניסתו כעת לתפקיד ראש השב"כ, אני בטוח כי הוא יצעיד את השירות קדימה לפסגות חדשות של עשייה ומצוינות".

שר הביטחון בני גנץ איחל לבר הצלחה בתפקידו החדש: "אנו מכירים שנים ארוכות, ואני בטוח שתבצע את תפקידך במסירות, במקצועיות, ובממלכתיות ותביא את הארגון לשיאים חדשים. בשנים האחרונות שיפרנו משמעותית את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני, וביחד נמשיך ונפעל כאגרוף אחד נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל".

תגיות:שב"כרונן בר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה