חדשות בארץ

"אבסורד זועק לשמיים": כך מפלה צה"ל לרעה חיילים פצועים המתגוררים ביו"ש

בכאן ב' נחשף כי חיילים פצועים בסדיר ובמילואים המתגוררים ביהודה ושומרון אינם מקבלים מהצבא הסעה לטיפולים רפואיים, וזאת בניגוד למקובל. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ביקש לקיים דיון דחוף בסוגיה בוועדת החוץ והביטחון

אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

חיילים פצועים בשירות סדיר ובמילואים המתגוררים ביהודה ושומרון אינם מקבלים מהצבא הסעה לטיפולים רפואיים להם הם נזקקים. כך חשפה היום (שני) כרמלה מנשה בכאן ב'.

על פי הדיווח, צה"ל מחויב להעניק לחיילים הסעה למרכזי טיפול ושיקום בהתאם לקריטריונים שונים כמקובל – לדוגמה, אי יכולת לדרוך על הרגל. אולם הצבא מסרב לשלוח הסעה לחיילים המתגוררים מעבר לקו הירוק. החיילים נאלצים להגיע בכוחות עצמם למחסום צבאי הקרוב למקום מגוריהם, משם אוספים ומסיעים אותם לטיפול הרפואי. 

בדובר צה"ל הגיבו כי "על פי ההנחיות בצה"ל, מוניות אזרחיות בשירות צה"ל אינן מורשות לחצות את הקו הירוק ללא מלווה נשק, וכיוון שאין אפשרות להעמיד מלווה בכל הסעה אזרחית – יש צורך שהמטופל יגיע למעבר הקרוב. צה"ל מעריך את עבודתם המאומצת של משרתי המילואים, ומספק להם במקרים אלה מעטפת רפואית ולוגיסטית מקיפה".

בעקבות החשיפה, פנה יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, רם בן ברק, בבקשה לקיים דיון דחוף בסוגיה ולדרוש את תיקון האפליה. "נדמה לי שמיותר לציין את האבסורד שזועק לשמיים בסוגיה", כתב. "לא ניתן לקבל מציאות בה חיילי צה"ל תושבי יהודה ושומרון יופלו באופן מקומם שכזה. לא ייתכן שהחיילים יהיו טובים מספיק כדי להילחם ולהיפצע, אבל לא טובים מספיק כדי לקבל הסעות לשיקום וטיפול רפואי כמו יתר חבריהם".

"בג"ץ קבע בשורה ארוכה של מקרים שקשיי תקציב ו/או קשיים לוגיסטייים לא יכולים להצדיק אפליה ממוסדת", הוסיף סמוטריץ'. "אני מבקש ‏לכנס דיון דחוף בוועדה ולדרוש מצה"ל למצוא את הפתרון שיאפשר ללוחמים תושבי יהודה ושומרון שנפצעו לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי כמו כל חייל אחר".

תגיות:יהודה ושומרוןהסעותאפליהצה"לבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה