חדשות בארץ

שמחה גולדין: "הממשלה נכנעת לחמאס באופן מביש"

שמחה גולדין, אמו של סרן הדר גולדין הי"ד, תקף את הממשלה על התנהלותה בסוגיית השבויים והנעדרים: "הסביבה של בנט ממדרת אותנו באופן מוחלט"

שמחה גולדין (צילום: פלאש 90)שמחה גולדין (צילום: פלאש 90)
אא

שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד שנפל במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, מתח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בסוגיית השבויים והנעדרים. "אנחנו ניזונים מהתקשורת", אמר בריאיון לשרון גל בגלי ישראל. "הסביבה של ראש הממשלה בנט ממדרת אותנו באופן מוחלט. המזכיר הצבאי – שהוא המפקד של הבן שלי – מהיום שהוא התמנה לא ראיתי אותו. ביקשנו פגישה עם ראש המל"ל החדש – שום כלום, נאדה. הפעם האחרונה שנפגשנו עם בנט הייתה ב-15 ביולי, מאז לא שמענו ממנו כלום".

"שר הביטחון גנץ הבטיח לנו אחרי מבצע 'שומר החומות' שלא יהיה שיקום ללא החזרת השבויים והנעדרים – הוא לא עומד במילה שלו", הוסיף גולדין ותקף. "הממשלה הזו שינתה את המדיניות, ומשקמת את עזה בלי להביא את השבויים והנעדרים. הממשלה נכנעת לחמאס באופן מביש, היא מפרה את ההבטחות שלה".

בתשובה לשאלה מה הוא מצפה שיקרה כעת, ענה גולדין: "המילה ניצחון כוללת את המילה 'נצח'. כשאתה מנצח, זה להרבה זמן. כשאתה נכשל ואתה נכנע, אתה אולי משיג שקט בהווה אבל אוכל אותה אחר כך, הופך לפרייר של המזרח התיכון. אני מצפה שהאזרחים והחיילים בסדיר ובמילואים יסבירו למנהיגות שלהם שהיא לא מנהיגות, היא לא הולכת לניצחון מלשון 'נצח' אלא הולכת על כניעה מבישה. אנחנו הולכים לשלם על זה בתודעה, בערבות ההדדית, בנכונות שלנו להילחם".

"אסור בשום פנים ואופן לקבל מתווה של האויב, יהיה מה שיהיה, לפני מה שאתה מעמיד לפניו את מה שאתה רוצה וצריך ואתה פועל להשגתו. זה מה שאנחנו אומרים שבע שנים. הממשלות, שרי הביטחון והרמטכ"לים פועלים הפוך מהאתוס של צה"ל והפוך מההיגיון. במשך שבע שנים אנחנו מחזקים את חמאס משום שאנחנו לא פועלים לפי העקרונות של המלחמה והאתוס הלאומי".

"שני חיילים זרוקים אצל האויב שבע שנים. אם למצרים היו חיילים זרוקים אצל חמאס – הם היו מטפלים בהם כמו שאנחנו מטפלים בהם? האם איזו שהיא מדינה בעולם הייתה מתנהגת כך אל האויב הפעיל שלה, שמחזיק את החיילים שלה? אנחנו כושלים במשך שבע שנים. ההנהגה לא מצליחה להתעלות ולמלא את התפקיד שלה".

"החזרת החיילים בתנאים שאנחנו נכתיב – זה יהיה תחילת השינוי במאבק שלנו בטרור, בו אנחנו נכשלים, נכנעים ומשלמים מחירים מטורפים. מדינת ישראל, לא משנה מי המנהיגים שלה, לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולהיכשל מול הטרור. זה מחליש אותנו בבסיס הקיומי. לזה לא ניתן יד, ועל זה המשפחה נאבקת", סיכם גולדין.

תגיות:נפתלי בנטחמאסהדר גולדיןבני גנץשמחה גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה