עובדות שלא ידעתם

הידעתם באלו ארצות עושים שימוש בצ'ופסטיקס?

איפה יש גלים משובצים, איך אלקטרומגנט מסייע למחזור, ומהו היונק הקטן ביותר? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם איפה אוכלים בעזרת מקלות? צ'ופסטיקס, או מקלות אכילה, משמשים ככלי אכילה בארצות מסוימות באסיה, כמו סין, יפן, קוריאה ועוד. האכילה בהם דורשת מיומנות, והם מחליפים את המזלגות או הכפיות שבהם נעשה שימוש ברוב אזורי העולם.

• הידעתם מהי מתכת הארד? ארד, או ברונזה, אינה מתכת טהורה, אלא תרכובת של שתי מתכות: נחושת ובדיל. השילוב בין שתי המתכות האלה יוצר מתכת חזקה יותר מברזל, ובמשך שנים רבות ייצרו ממנו כלי אוכל, כלי עבודה וגם כלי נשק. כיום, הארד משמש בעיקר לייצור של מדליות, מטבעות, יצירות אמנות ועוד.

• הידעתם באיזה אי יש גלי ים משובצים? באי רה שבמערב צרפת ניתן לראות לעיתים גלי ים שנראים כמו לוח משובץ, או כמו רשת – ריבועים ריבועים. הצורה הזו נובעת משתי מערכות מזג אוויר שנפגשות בזווית של 90 מעלות בדיוק, מה שיוצר מראה של ריבועים. סירות שנוסעות באזור נמצאות בסיכון, כיוון שקשה להן לגבור על גלים משני כיוונים בו זמנית.

• הידעתם איזה יונק קטן יותר מציפורן? זהו עטלף הדבורה, שהוא היונק הקטן ביותר בעולם. עטלף הדבורה חי בתאילנד, וגודלו פחות מ-3 ס"מ. הוא שוקל פחות מ-2 גרמים.

• הידעתם איך מפרידים מתכות במגרשי גרוטאות? כאשר רוצים לעשות שימוש חוזר במתכות מתוך אתרי גרוטאות, משתמשים באלקטרומגנטים גדולים. כל סוג של מגנט מושך אליו מתכת מסוג אחר, כמו ברזל, פלדה וכן הלאה.

• הידעתם מהו האי הגדול ביותר בעולם? זהו האי גרינלנד, שנמצא מצפון ליבשת אמריקה. שטחו הוא 2,130,800 קמ"ר. האי שייך באופן רשמי לדנמרק, אך בפועל הוא מתנהל בשלטון עצמאי של התושבים שחיים בו.

• הידעתם באיזו תעלה אפשר לעבור בין אוקיינוסים? זוהי תעלת פנמה, שעוברת במרכז אמריקה ומחברת את האוקיינוס השקט עם האוקיינוס האטלנטי. התעלה נחפרה בתחילת המאה ה-20 למניינם, כדי לחסוך מהימאים 12,000 קילומטרים של מסע סביב אמריקה הדרומית. בין מימי האוקיינוסים יש הפרשי גובה גדולים, כך שהפרויקט היה מורכב ומסוכן – יותר מ-27 אלף עובדים מתו במהלך החפירה.

תגיות:עובדות שלא ידעתםנודלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה