עובדות שלא ידעתם

הידעתם איך תוכים מסוגלים לדבר?

איך מנווטים בים באמצעות עננים, מהו ליקוי חמה טבעתי ואיזה עוף משתמש בצלצל? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

•  הידעתם איזה עוף עושה במקורו שימוש כשל צִלְצָל? הנחשון הוא עוף מים בעל הליכה מסורבלת מאוד, אך הוא יכול לשחות ולצלול במהירות. כאשר הנחשון צד דגים למאכל, הוא משתמש במקור הארוך שלו כמו בצִלְצָל (סוג של חנית) – נועץ אותו בגופו של הדג, וכך צד אותו.

•  הידעתם איך מנווטים בים באמצעות עננים? ספנים המפליגים בים מזהים לעיתים אזורים של יבשה על פי העננים שמעליהם. העננים מצטברים מעל היבשה יותר מאשר מעל הים, משום שהאדמה מתחממת מהשמש, כך שעולים ממנה אדי מים רבים, ההופכים לעננים.

• הידעתם איך נוצר ליקוי חמה טבעתי? בליקוי חמה, הירח נמצא בדיוק בין השמש לבין כדור הארץ, ובשל הזווית, נראה כאילו הוא מסתיר את השמש. אך מסלולו של הירח הוא אליפטי, ולכן כאשר מתרחש ליקוי חמה שבו הירח רחוק יחסית מהשמש, הוא לא מסתיר את כולה, ונוצר ליקוי חמה שבו הירח מסתיר רק את מרכז השמש, וסביבו נותרת טבעת אש.

• הידעתם איזה צב דג דגים עם פתיון? לצב האליגטור, צב ים מעניין במיוחד, יש בקצה לשונו פיסת עור דמוית תולעת. כדי לצוד, הוא משרבב את לשונו. דגים רעבים בסביבתו מנסים ללכוד את ה"תולעת", וכאשר הם עושים זאת – הצב לוכד אותם.

• מדוע עיניים כחולות של תינוקות מתחלפות לעיתים לחום? צבע העיניים מושפע מכמות המלנין בגוף. ככל שיש יותר מלנין, העיניים כהות יותר וחומות יותר. כאשר יש פחות מלנין – העיניים בהירות וכחולות. אצל תינוקות רבים ישנו מחסור במלנין, מה שגורם לכך שיהיו להם עיניים כחולות. כאשר הם גדלים, מתגבר ייצור המלנין בגופם, והעיניים נעשות חומות.

• הידעתם כיצד תוכים יכולים לדבר? חלק מן התוכים, כמו תוכי ג'אקו, יכולים להשמיע קולות מגוונים, אנושיים ושאינם. הסיבה לכך היא תיבת תהודה ייחודית בגופם, שמאפשרת להם לחקות קשת רחבה של צלילים.

•  הידעתם אלו נמלים בונות רפסודה בגופן? כאשר ישנם גשמים עזים ושטפונות באזור מגוריהן של נמלי האש, הנמלים מתקבצות יחד, נצמדות זו לזו ויוצרות יחד מעין רפסודה אשר צפה על פני המים. כך הן יכולות להגיע בקלות למקום יבש ובטוח עבורן.

תגיות:תוכיעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה