חדשות בארץ

"השפיות ניצחה": צה"ל אוסר להשתמש בשפה "רב-מגדרית"

בעקבות הביקורת על השימוש בשפה "רב-מגדרית" ביחידות שונות בצה"ל, פרסם אגף המבצעים מסמך הנחיות לשמירה על שפה עברית תקנית

  • א' חשון התשפ"ב
(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
אא

אגף המבצעים בצה"ל פרסם השבוע מסמך חדש, ובו הנחיות לשמירה על שפה עברית תקנית בצה"ל. הרקע להנחיות החדשות הינו ביקורת שנמתחה על השימוש ביחידות שונות בצבא בשפה המכונה "עברית רב-מגדרית". שפה זו מנוגדת לכללים המקובלים של השפה העברית. 

בין ההנחיות הכלולות במסמך: אין להשתמש באותיות "רב-מגדריות", שאינן מופיעות במילון העברי, כדוגמת מ"ם סופית ונו"ן סופית מחוברות; אין לכתוב צורות זכר ונקבה בהפרדה בנקודות או בלוכסנים – לדוגמה ילדים.ות, איש/ת חינוך, אנשימות ועוד.

בארגון "תורת לחימה", המלווים את המאבק בחדירת האג'נדה המגדרית לצה"ל, הגיבו בסיפוק על המסמך החדש: "טוב שבצה"ל קשובים לביקורת ומבינים את החשיבות בשמירה על השפה העברית. החדירה של שיבושי לשון מכוונים באה מתוך אג'נדות פרוגרסיביות של טשטושי מגדר מבית היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), יחידה מיותרת שצריך לסגור".

עוד הוסיפו בארגון, כי "צה''ל צריך לעסוק בחיסול מחבלים ולקדם את ערך הניצחון וההגנה על ישראל, ולא בקידום אג'נדות מגדר של מרב מיכאלי. ובכל הקשור לשפה העברית, טוב שהשפיות ניצחה. לשון הקודש היא בסדר גמור, ואין צורך להנדס אותה בטענות מגוכחות של דיכוי מגדרים. אנו נמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא שההנחיה נאכפת".

תגיות:השפה העבריתצה"למגדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה