סיפורים קצרים

סגולת הקוקוס? העצה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לשלום הבית

"רציתי לספר לרב", אמרה האישה, "שכבר שיווקתי את הסגולה הזאת בכל השכונה. אין חברה שלי שלא נתתי לה את המתכון הסודי של עוגת הקוקוס, וכולם מספרים על פלאים בחיי הנישואין..."

צילום: אביר סולטן / פלאש 90צילום: אביר סולטן / פלאש 90
אא

בשבת זו נציין שמונה שנים להסתלקותו הבלתי נתפסת של יסוד העולם, אור ההלכה ועמוד ההוראה, מרן מאור ישראל הגאון רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל.

"איכה חשכה אור ההלכה והתלמוד כגלמוד מי יבונן, וסוד תורה היש מוציא לאורה, ומי הוא זה עלי הדור יגונן?". מי יורה לנו דעה, מי יבין לנו שמועה, ומי יתן ונזכה בקרוב שוב להתעדן באורו בתחיית המתים, אמן.

הנהגות נשגבות נקשרו לדמותו ההדורה, וסיפורי מופת רבים מתהלכים בהוד סביב דמות הנפילים שזכינו לחיות לאורה.

אספר אנקדוטה אחת מחייו המופלאים המציגה בעיני את ראיית הנולד וחכמת החיים העמוקה שהייתה במרן, מעבר לחכמת התורה לה זכה, שאין מי שלא השכיל להכיר בה.

* * *

בשל זמנו המדוקדק של מרן אשר נוצל בשקידה מופלאה ללימוד התורה, לא היה לו פנאי לקבל קהל, ובכל זאת, מרום מעלתו ידע מרן לרדת אל העם ולפנות מזמנו היקר כדי להאזין למצוקותיהם של כל דל ושואל.

פעם אחת הגיעה אישה להתלונן על שלום ביתה הרופף.

שלום בית היה בנפשו של מרן.

מרן התעניין בקורה בין כותלי ביתה של אותה האישה, ועד מאוד הצטער לשמוע שבעלה לא מכבד אותה, צועק, מבייש ומרבה לכעוס.

"מהו סדר יומו של בעלך?", התעניין מרן.

האישה סיפרה שבעלה משכים בבוקר והולך לעבודה, בה הוא עובד קשה עד שעות הערב, ואז הוא שב הביתה חסר סבלנות ופורק עליה את כל תסכוליו.

"האם יש מאכל שבעלך אוהב שאת מכינה?", שאל מרן.

האישה הנהנה בחיוב. "אמא שלי לימדה אותי מתכון סודי של עוגת קוקוס שאמא שלה לימדה אותה, וביום שאני מכינה אותה, בעלי הולך כשיכור אחר הניחוח שלה ולא מותיר פירור בתבנית...", סיפרה כמי שמפטפטת שיחת רעות עם חברה קרובה.

הרב האזין בקשב ואמר: "נפלא. כדי שבעלך יכבד אותך, אבקש שהיום תכיני את העוגה הסודית שלך, וכשבעלך ישוב מהעבודה וישתכר מריחה, אל תתני לו לאכול ממנה לפני שהוא יבטיח לך שהוא ילך לפחות לשיעור תורה אחד בכל יום. אחר תתני לו לאכול את כל העוגה".

האישה קיבלה את ההצעה, והרב ברכה לשלום.

* * *

כעבור מספר שבועות צלצל הטלפון בביתה של האישה.

"מדבר עובדיה יוסף", נשמע הקול מעבר לקו.

האישה כמעט בלעה את הלשון.

"אהמ, כן שלום הרב, אה, הראשון לציון, אה...", גמגמה.

"רציתי לדעת מה שלום הבית?", התעניין מרן.

האישה חייכה וסיפרה בהתרגשות: "העצה של הרב הייתה מדהימה. מאז בעלי מכבד אותי, מדבר אלי יפה, לא כועס, לא מתעצבן. הוא נהיה ממש בן אדם אחר לגמרי!".

"ברוך ה'", אמר מרן בענווה.

"רציתי לספר לרב", אמרה האישה, "שכבר שיווקתי את הסגולה הזאת בכל השכונה. אין חברה שלי שלא נתתי לה את המתכון הסודי של עוגת הקוקוס, וכולם מספרים על פלאים בחיי הנישואין. תבין כבוד הרב, נגמר הקוקוס בכל הסופרים והמכולות כאן באזור... וכל זה לזכות הרב!".

"לא הקוקוס הוא הסגולה", תיקן אותה מרן, "אלא לימודהתורה! כל זמן שבעלך לא למד תורה, הוא לא ידע איך לכבד אותך, כי היצר הרע שלו היה תקיף והמידות השתלטו עליו, אבל אחרי שפיתית אותו עם עוגת הקוקוס שלך ללכת ללמוד תורה, קיבלת בעל שיודע לשלוט במידותיו ולכבד את אשתו - ואין סגולה כמו התורה!".

* * *

ואם זו לא חכמת חיים, תמחקו את המושג הזה מהלקסיקון.

תגיות:קוקוססגולהמרן הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה