חדשות בארץ

מטלטל: כך הגיבה אלמנתו של הרב אדרת זצ"ל, כאשר רוכב הקורקינט ביקש סליחה

"אין לנו כל כעס על הילד", אמרה האלמנה, שעות ספורות לפני פטירתו של בעלה הגדול. "ומכיוון שכך רצה הקב"ה זה מה שקרה"

  • א' חשון התשפ"ב
בעיגול: הגאון הרב אברהם אריה אדרת זצ’’ל (צילום: מסך מתוך חדשות 13)בעיגול: הגאון הרב אברהם אריה אדרת זצ’’ל (צילום: מסך מתוך חדשות 13)
אא

אסון כבד: ביום שני השבוע נפצע הגאון הרב אברהם אריה אדרת זצ"ל, מרבני ישיבת 'נתיבות עולם', באורח קשה, לאחר שנפגע מקורקינט חשמלי. היה זה כאשר הרב בן ה-70 עבר במעבר החציה, ונער שרכב על קורקינט חשמלי פגע בו והעיף אותו. מעוצמת המכה נגרם לרב שטף דם במוח, והוא הובהל לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה.

למרבה הכאב והתדהמה, הפגיעה הקשה הובילה למוות מוחי, ולמחרת בשעות הצהריים הובא הרב למנוחת עולמים בהר המנוחות שבירושלים.

על פי הפרסום ב'כיכר השבת', שעות ספורות לאחר התאונה הקשה, קיבלה האלמנה טלפון מאמו של הבחור שהפיל את בעלה. האם ביקשה את סליחת המשפחה בשם בנה, ונדהמה לתשובה הבאה: "אין לנו כל כעס על הילד", אמרה האלמנה. "מכיוון שכך רצה ה', זה מה שקרה".

הגאון הרב אברהם אריה אדרת זצ"ל היה מרבני ישיבת 'נתיבות עולם', והיה מוכר בהארת הפנים המיוחדת שלו. במשך שנים רבות מסר שיעורים בישיבת 'נתיבות עולם', ותמך וסייע לרבים מבעלי התשובה בישיבה. משפחתו ותלמידיו כואבים ואבלים על הילקחו מהם בחטף.

"איזה כאב לב על יהודי כל כך מתוק. איזה גישמאק מיוחד היה לו גם בלימוד וגם בחיים. לפני כ-30 שנה תחילת זמן קיץ לפני ישיבות גדולות הייתי בחור בינוני ומטה ובהתאם נרשמתי לישיבות בינוניות ומטה... ואבי זצ"ל חשב שגם במצב הזה אני עדיין צריך עזרה למבחנים... ואז הכרתי את הרב אדרת זצ"ל. ומה שקרה שהוא כפר בכל התפיסה... אתה לא בינוני! אנחנו נלמד חברותא חודשיים! ואתה תלך לישיבה מהשורה הראשונה! ובאמת בזכותו התקבלתי לישיבה מהשורה הראשונה. למרות שכבר נרשמתי מאוחר.. וקיבלתי בזכות הצדיק הזה הרבה טעם בלימוד לכל החיים ברוך ד'. שורף לי הלב עליו איזה בעל מידות נאצלות ותלמיד חכם ענק. יהי זכרו ברוך", כותב אחד מתלמידיו בכאב.

גולש נוסף מתאבל אף הוא על אביו הרוחני: "הרב אדרת זצ"ל אדם גדול, איש חסד גדול השתדל כמה שיותר לעזור לבחורים בכל דבר, אבא של כולם, זכיתי שהוא עשה לי את השידוך, תמיד היתה לו אוזן קשבת ולב רחב ואוהב, תמיד מחייך, נותן הרגשה טובה, מאוד אוהב את התורה ולומדיה, מכבד תלמידי חכמים, דמות חשובה בנתיבות עולם שלא תשכח במהרה, חותמו נמצא על כותלי בית המדרש, זיכה את הרבים והחזיר אנשים מעוון וקרבם לאביהם שבשמיים, אבדתו גדולה, הוא יהיה חסר ברוך דיין האמת".

"הרב אדרת, זצוק"ל היה בשבילי כמו אבא", כותבת גולשת בשם מרים. "כבעלת תשובה זכיתי הלכיר אותו לפני כ-5 שנים ומאז ידעתי שתמיד יש לי למי לפנות ואת מי לשאול. בזכותו התחתנתי, בזכותו עשיתי דברים נכונים, תמיד היה לו זמן ורגע בשביל בעלת תשובה כמוני. תמיד היה מתחיל שיחה שלו בדבר תורה. היה מחזק ללא סוף באמונה. תמיד אמר לי "אנחנו מתפללים". היום סיפרו לי שהיה מתפלל בדמעות. איש אדיר - כמה תהיה חסר לכולנו. ותמשיך לחזק אותנו ולהיות לכולנו דוגמה של עובד ה' אמיתי. תודה שזיכית להכירך וללמוד ממך". 

העיתונאית סיון רהב מאיר התייחסה לפטירתו הכואבת של הרב אברהם אדרת. תחת הכותרת: "קורקינט חשמלי והשתיקה", שואלת רהב מאיר: "למה ממשיכים למכור את הדבר הזה בכלל, קורקינט חשמלי? האירוע הזה היה צריך להיות בראש הכותרות. הרב אברהם אדרת, בן 70, ליווה את אשתו לעבודה ביום שני בבוקר. בעודו הולך ברחוב הרב הרצוג בבני ברק, נער שנסע על קורקינט חשמלי פגע בו. הוא פונה משם במצב קשה מחוסר הכרה, נלחם על חייו במרכז הרפואי בלינסון, ולמרבה הצער הובא למנוחות למחרת בצהריים.

רהב מאיר: "למה ממשיכים למכור את הדבר הזה בכלל?" (קרדיט סרטון: חדשות 12)

"זה נשמע לכם הגיוני שזה קורה, ואפילו לא מדברים על זה?!", תוהה העיתונאית. "יש איזה מס או קנס שצריך לשלם לאלוהי הקורקינט? כשמחפשים 'קורקינט' בגוגל, אגב, לא מקבלים ידיעה על התאונה האיומה הזו, על סבא ואבא יקר ואהוב שהותיר אחריו משפחה כואבת ותלמידים המומים. אין תגובה של שרת התחבורה, אין דמות מהשטח. סתם, תמשיכו הלאה כאילו זה לא קרה. מה שכן מצאתי בגוגל זה כמה הצעות לרכוש אחד, או ידיעות קודמות על פגיעות של רוכבים או הולכי רגל מהכלי המסוכן הזה.

"בני המשפחה של הרב אדרת סיפרו שהנער שפגע בו נותר בזירה המום וכואב. גם החיים שלו נהרסו. לא רק שלהם. עוד הם סיפרו שהם פגשו בבלינסון עוד 2 משפחות של אנשים שמאושפזים שם. הם נפגעו שניהם, לאחרונה, מקורקינט חשמלי, בלי שאנחנו נשמע על זה.

"כבר כמעט שנתיים שאנחנו חיים חיים אחרים לגמרי, בגלל קדושת החיים. מסכות, ריחוק חברתי, בידודים. זה חשוב כדי לשמור. על החיים עצמם. הכל נכון. ובעודנו עוסקים בקרבנות הקורונה, אולי באמת נקדש את החיים, בכל התחומים. הלוואי", מסיימת רהב מאיר את דבריה הכואבים. 

תגיות:פטירהקורקינט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה