חדשות בארץ

דיווחים ערביים: המוסד חטף גנרל איראני במסגרת המבצע להשגת מידע על רון ארד

העיתון הערבי "ראי אל-יום" טען, כי במסגרת המבצע להשגת מידע חדש על גורלו של רון ארד חטפו אנשי המוסד גנרל איראני משטח סוריה והעבירוהו למדינה באפריקה, שם נחקר. ברשת "אל-ערביה" דווח, כי המוסד אסף דגימות DNA מגופה שנקברה בלבנון כדי לבדוק אם מדובר בשרידיו של הנווט הנעדר

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 16:59)

העיתון הערבי "ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון, פרסם היום (שלישי) פרטים על המבצע החשאי של המוסד להשגת מידע חדש על רון ארד, שנחשף בנאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בכנסת.

לטענת העיתון, במסגרת המבצע אליו התייחס בנט פעלו אנשי המוסד בסוריה וחטפו משטחה גנרל איראני. איש הצבא הועבר לאחת ממדינות אפריקה, נחקר בה בנוגע לגורלו של הנווט הישראלי הנעדר ולאחר מכן שוחרר. עוד נמסר בדיווח, כי ייתכן וניסיון ההתנקשות האיראני באנשי עסקים ישראליים בקפריסין קשור "ישירות" למבצע של המוסד.

ברשת "אל-ערביה" טענו בהמשך, כי בנוסף למבצע בסוריה פעל המוסד בחודש שעבר גם בלבנון. על פי הדיווח, דגימות DNA נלקחו מגופה שנקברה בכפר א-נבי שית שבמחוז אל-בקאע כדי לבדוק אם מדובר בשרידיו של רון ארד. עוד צוין, כי האיראני שנחטף מסוריה הינו קצין בכיר לשעבר בצבא איראן. לדיווחים ערביים אלו אין אישוש ממקורות נוספים. 

בנאום שנשא אתמול במליאת הכנסת, בישיבת הפתיחה של כנס החורף, אמר ראש הממשלה כי אנשי המוסד יצאו למבצע חשאי להשגת מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של ארד: "זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים ונועז. זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון".

"אני רוצה להודות ללוחמי המוסד בשמי ובשם תמי ויובל ארד, על המסירות, המחויבות ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים", הוסיף בנט. "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי, שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל. זה מסוג הדברים שנראים משונים למי שמתבונן עלינו מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת בנינו הביתה מכל מקום בו הם נמצאים".

בעקבות החשיפה של בנט, דווח בכלי תקשורת בישראל מפי גורמים במערכת הביטחון כי המבצע נכשל ולא הביא לפריצת הדרך המיוחלת. על פי הדיווח של אמנון אברמוביץ' בחדשות 12, ראש המוסד דוד ברנע התייחס בשיחות פנימיות לפעולה ואמר כי מדובר ב"מבצע אמיץ ומורכב אך כושל. נמשיך במאמצים". גורמים ביטחוניים מתחו ביקורת על דבריו של בנט. גורם בכיר צוטט בחדשות 13 כמי שאמר כי בנט עשה "שימוש פוליטי במבצע רגיש". הבוקר דווח בכאן חדשות, כי בכיר בקואליציה מתח אף הוא ביקורת על בנט, ואמר כי לא היה צריך לחשוף מבצע ביטחוני רגיש בנאום פוליטי: "אלו היו אמירות מיותרות לחלוטין של ראש הממשלה".

בתגובה לביקורת על בנט, פרסם אמש משרד ראש הממשלה הודעה חריגה לפיה "המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן. להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

תגיות:איראןנפתלי בנטרון ארדהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה