חדשות בארץ

80 שנה לטבח באבי יאר: הנשיא הרצוג המריא לאוקראינה

נשיא המדינה המריא לביקור ממלכתי באוקראינה, במהלכו ישתתף באירועים לציון 80 שנה לטבח בבאבי יאר: "לעולם לא נשכח את הטבח הנורא"

הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (שלישי) לאוקראינה, לביקור ממלכתי ראשון בתקופת כהונתו, בהזמנתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

במהלך הביקור ישתתף הרצוג בטקס בינלאומי רשמי לציון 80 שנה לטבח בבאבי יאר, בו ייחנך מרכז הנצחה עולמי. בטקס ישתתפו נשיא אוקראינה, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ומנהיגים נוספים. אל המשלחת הישראלית יצטרפו גם השר זאב אלקין, הממונה על הדיאלוג עם אוקראינה, וחברי הכנסת משה ארבל, מיכאל מלכיאלי ויבגני סובה.

במסגרת האירוע ייערכו בקייב סדרה של אירועים ממלכתיים, במעמד נשיאי אוקראינה וגרמניה ובשיתוף המרכז להנצחת השואה באבי יאר (BYHMC).

עם המראתו אמר הנשיא: "אני יוצא היום לאוקראינה בהזמנת נשיא אוקראינה, לציון 80 שנה לטבח הנורא בבאבי יאר. שם נציין בטקס רשמי עם מנהיגי מדינות, כולל נשיא אוקראינה, נשיא גרמניה ומנהיגים אחרים, 80 שנה לטבח. אני גם אקיים ביקור ממלכתי באוקראינה בהזמנתו של הנשיא זלנסקי. לישראל ולאוקראינה יחסים טובים, אנחנו מציינים השנה 30 שנה לאוקראינה ו-30 שנה לכינון היחסים בין ישראל לאוקראינה".

"אני רוצה להודות לנשיא זלנסקי ולפרלמנט האוקראיני, שהעביר לאחרונה חוק נחרץ נגד אנטישמיות ואימץ את ההגדרה המוכרת בעולם לאנטישמיות של IHRA. הדרך היחידה לבניית הווה ועתיד, שבהם זוועות ופשעים נגד האנושות לא ימצאו את מקומם, היא אך ורק בלימוד העבר ובו שואת העם היהודי ורדיפתו, בבחינת והגדת לבנך ולבתך. אני מברך על הזמנתו של הנשיא זלנסקי ועל מחויבותו למלחמה באנטישמיות. אוקראינה גם החרימה את ועידת דרבן, ואני מודה לה על כך".

"נזכור, ולעולם לא נשכח, את הטבח הנורא בבאבי יאר, בו 33 אלף יהודים נטבחו במשך שלושה ימים בירי לתוך בורות – גברים, טף, זקנים ונשים. יהי זכרם ברוך", חתם הרצוג את דבריו.

תגיות:אוקראינהיצחק הרצוגבאבי יאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה