חדשות בארץ

הסדר טיעון: תוקפי ראש הישיבה ביפו ירצו עבודות שירות בלבד

בית משפט השלום בתל אביב אישר את הסדר הטיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם שני הערבים תושבי יפו, שתקפו את הרב אליהו מאלי. על פי ההסדר, השניים הודו בעבירות של תקיפה ואיומים וצפויים לרצות בין חמישה לתשעה חודשי עבודות שירות

יפו, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יפו, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע אתמול (שני) את שני הערבים תושבי יפו, שתקפו בחודש אפריל האחרון את הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" בעיר.

סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, השופט רועי פרי, אישר בהחלטתו את הסדר הטיעון שהושג בין הפרקליטות והנאשמים. במסגרת ההסדר, הנאשמים – האחים אחמד ומחמוד גרבוע – הודו בעבירות של תקיפה ואיומים שיוחסו להם בכתב האישום. הפרקליטות מצידה התחייבה כי תבקש מבית המשפט להטיל עליהם עונשים של עבודות שירות בלבד – חמישה חודשים לאחד הנאשמים ותשעה חודשים לנאשם השני – וזאת בכפוף לתסקיר של שירות המבחן ולחוות דעת של הממונה על עבודות השירות.

כזכור, הרב מאלי הגיע ב-19 באפריל עם מנכ"ל הישיבה, משה שנדוביץ, לאחד מהרחובות בשכונת עג'מי ביפו כדי לבדוק דירה שיועדה לרכישה עבור הישיבה. בתיעוד שהופץ ברשת, נראו שני הנאשמים בועטים ברב. שנדוביץ הוכה אף הוא ונזקק לאחר מכן לטיפול רפואי בבית חולים. בניגוד לכוונה הראשונית, כתב האישום לא ייחס לתוקפים מניע גזעני בשל קשיים בביסוסו.

בריאיון לחדשות 12, סיפר הרב מאלי על התקיפה, שכללה בעיטות, מכות ואלימות מילולית קשה: "האמירה שחזרה ונשנתה אצלם 'כאן לא יהיו יהודים, כל היהודים יעופו מכאן. אף יהודי לא יהיה כאן'".

"אנחנו בעד דו קיום, אנחנו בעד חיים בסובלנות", הבהיר ראש הישיבה. "אבל אם הצד השני אומר, וגם פועל באלימות, ש'אף יהודי לא יהיה כאן' – אני לא חושב שהוא בעצמו זכאי להיות כאן. אבל זה לא תפקידנו, זה כבר תפקיד המשטרה, לטפל באלימות מהסוג הזה".

"זו לא כלל האוכלוסייה של יפו. רוב האוכלוסייה של יפו הערבית היא אוכלוסייה שרוצה לחיות בשלום, גם חיה איתנו בשלום. הם מכבדים אותנו, אנחנו חיים בשיתוף פעולה, בכבוד הדדי. יש מיעוט קיצוני שמאיים על המרקם העדין, היפה והחשוב שנרקם כאן. כנגדו המשטרה ורשויות החוק צריכות לטפל כדי להחזיר את השקט על כנו", סיכם הרב מאלי.

תגיות:אלימותערביםיפוהרב אליהו מאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה