חדשות יהדות

הראשל"צ הגר"י יוסף נגד רפורמת הכשרות של כהנא: "יביאו חמורים ותולעים"

במילים חריפות תקף הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף את רפורמת הכשרות שמקדם שר הדתות מתן כהנא: "בפועל בלילה יביאו חמורים ותולעים"

  • כ"ז תשרי התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א תקף במהלך שיעורו השבועי שנמסר אמש (מוצאי שבת) את רפורמת הכשרות שיזם שר הדתות מתן כהנא.

במהלך דבריו אמר הראשל"צ במילים חריפות: "רוצים עכשיו להרוס את כל הכשרות, אנשים יראו 'כשר רבנות' ויגיעו לאכול. החרדים לדבר השם יאכלו רק הכשרי בד"צ, אבל העם שבשדות יראו רבנים חותמים ויאכלו. כאשר בפועל בלילה יביאו חמורים ותולעים".

"אוי ואבוי אם הדבר הזה יעבור", זעק הראשל"צ. "פשרה? קודם כל תוציא את זה מחוק ההסדרים ואז נראה אם אתה מוכן לפשרה. זה הרס חומת הכשרות".

תוכנית הרפורמה שמציג השר שירותי דת, מתן כהנא, כוללת את הקמתם של גופים פרטיים שיעניקו תעודות כשרות, ובמסגרתה גם מסעדות הפתוחות בשבת יוכלו לקבל הכשר. על פי התוכנית, שוק הכשרות ייפתח לתחרות. את תעודות הכשרות יעניקו תאגידי כשרות פרטיים. הקריטריונים ההלכתיים למתן התעודות ייקבעו אומנם על ידי הרבנות הראשית, שתקים לשם כך גוף פיקוח עליון כדי לוודא את עמידתם של התאגידים בסטנדרט ההלכתי. עם זאת, תאגיד שירצה בכך יוכל לבחור לעמוד בסטנדרט מינימלי יותר מזה שהגדירה הרבנות הראשית, שיאושר על ידי רבני עיר. גופי הכשרות יפרסמו לציבור את הסטנדרט ההלכתי בו בחרו לעמוד. כהנא הבהיר, כי גופי הכשרות יוכלו לתת תעודות כשרות למסעדות שפתוחות בשבת.

מועצת הרבנות הראשית הגיבה בחריפות: "הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות בישראל. ה'תוכנית' לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת – הרס וחורבן הכשרות".

למה לאכול כשר? האם זה עד כדי כך קריטי? הרב זמיר כהן מסביר:

מהן הסכנות הטמונות בתוכנית שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, לרפורמה במערך הכשרות? מבט הומוריסטי אך נוקב על אחת מסוגיות היסוד של היהדות הנמצאת תחת מתקפה:

(קרדיט: ערוץ 2000)

תגיות:הרב יצחק יוסףמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה