חדשות בארץ

אלימות חסרת תקדים נגד שוטרים, בן 6 נפצע קשה: סיכום חדשות השבת

אלימות בכפר קאסם, בן 6 נפצע קשה כשנפל מגובה, ירידה במספר החולים הקשים, בחסדי שמים נמנע פיגוע. קבלו את סיכום חדשות השבת

  • כ"ו תשרי התשפ"ב
אא

אלימות חסרת תקדים בכפר קאסם: 4 מתפרעים מפלג "התנועה האסלאמית", בגיבוי עשרות מתפרעים, תקפו שוטרי תחנת משטרת כפר קאסם למעצרו של חשוד, התפתח עימות במהלכו תקפו עשרות מתפרעים את השוטרים. במהלך ההתפרעויות נפצעו שני שוטרים ומתנדב וקיבלו טיפול רפואי במקום.

במערכת הפוליטית מגיבים בחריפות: יו"ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו מגיב בצאת השבת לאירוע תקיפת ופציעת השוטרים בכפר קאסם: "כשהממשלה של בנט תלויה במנסור עבאס ובאחים המוסלמים, עבריינים במגזר הערבי מרימים את הראש ומעזים לפגוע בשוטרים שלנו. זו חציית קו אדום שאסור לעבור עליה לסדר היום. יש למצות את מלוא חומרת הדין עם כל מי שהיה מעורב במעשה האלימות הנפשע הזה".

בן 6 נפל מגובה של 4 קומות: ילד בן 6 מנתיבות נפצע באורח קשה כשנפל מגובה של כ-4 קומות ברחוב הרב צבאן בנתיבות. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רופאי ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא עם חבלות ראש קשה. פראמדיק מד"א אנדריי וסקו, מסר: "במקום הייתה המולה רבה. הילד שנפל מגובה של מספר קומות שכב על הריצפה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בכל חלקי גופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב". אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים אמרה כי "ילדים הם סקרנים. אין להם יכולת להעריך מרחק או גובה, ולכן הם בסיכון גדול לנפילה מגובה. אנחנו קוראים להורים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' – דואגים להתקין בגגות ובמרפסות מעקה בגובה מינימום 1.30 מ' ומרחיקים מהמעקה כל רהיט שניתן לטפס עליו. זה בידיים שלנו למנוע את האסון הבא".

הקורונה בארץ: בערב שבת ירד מספר החולים קשה ל-578. ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס עם צאת השבת לירידה בהיקף החולים הקשים בנגיף הקורונה. רה"מ הביע סיפוק ממגמת הירידה במספר החולים הקשים, לצד העלייה במספר המתחסנים והסימנים המתגברים לכך שהמגפה נבלמת, “זאת מבלי שהוטל סגר או הגבלות מרחיקות לכת על הציבור”, לשון ההודעה. עם זאת הבהיר בנט כי עדיין מוקדם לחגוג, אמר שכן מאמצי בלימת הנגיף עדיין בעיצומם.

“אנחנו נמצאים בשלב קריטי, עם הפתיחה המחודשת של מערכת החינוך והכוונה שלנו לסיים את הבידודים ההמוניים ולעבור למודל של בדיקות נרחבות ובידודים למאומתים בלבד. דווקא עכשיו עלינו להקפיד על התו הירוק, להיות זהירים ולא לגלות שאננות. אני קורא למי שעדיין לא התחסן כנדרש – עשו זאת בהקדם! החיסון מציל חיים, והעומק החיסוני של המדינה מאפשר לה להישאר פתוחה ומתפקדת”.

ממחר: שביתה בכל מעונות היום בארץ מלבד במגזר החרדי. מחר (יום ראשון) תצא לדרך שביתה שתותיר בבית עשרות אלפי פעוטות ותפגע במאות אלפי הורים בחינוך לגיל הרך, מוענות היום המפוקחים החלו לשבות בהדרגה כבר בשבוע שעבר, מעונות היום במגזר החרדי ישארו פתוחים. לצד ארגוני מעונות היום; ויצו, נעמ”ת, נשי חירות ואמונה, שהתריעו על השביתה לפני מספר שבועות, הצטרפו לשביתה גם מעונות בפיקוח במגזר הערבי של עמותת ינבוע המפעילה מאות מעונות יום הפרוסים בכל רחבי הארץ ורשת החינוך נאות מרגלית. החברה למתנ”סים וארגונים במגזר החרדי הודיעו על תמיכה מלאה במטפלות מארגונים אחרים, אך המעונות שאותם הם מפעילים יישארו פתוחים.

בחסדי שמים נמנע פיגוע: במהלך השבת עצרו כוחות הביטחון שני מחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל, כאשר ברשותם תיק המכיל רימוני נפץ. השניים הועברו לחקירה.

הקורונה בעולם: בגרמניה אובחנו ביממה האחרונה 8,517 בני אדם מאומתים לנגיף. באוסטרליה: 1448, במקסיקו: 7,388.

תגיות:נגיף הקורונהחדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה