חדשות בארץ

בנט דחה ביקור באום אל-פחם. רע"מ: "מתוך כבוד לשהידים"

ראש הממשלה נפתלי בנט דחה ביקור מתוכנן במתחם חיסונים באום אל-פחם, בשל יום השנה לאירועי אוקטובר 2000. ברע"מ טענו, כי הביטול נדחה לבקשתם "מתוך כבוד לזכר השהידים". דובר ראש הממשלה, מתן סידי, הכחיש: "הביטול בוטל נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה"

בנט ועבאס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ועבאס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:48)

לשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הודיעה (הערב) על דחיית ביקורו באום אל-פחם, שתוכנן להיערך מחר בשעות הבוקר, וזאת בשל ציון יום השנה למהומות אוקטובר 2000.

בנט היה אמור לבקר במתחם חיסונים בעיר יחד עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, ועם פרויקטור הקורונה במגזר הערבי, איימן סייף. ברע"מ הוציאו הודעה רשמית, בה נטען כי דחיית הביקור נעשתה לבקשתם "מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו במאורעות אל-קודס ואל-אקצא (אוקטובר 2000)".

דובר ראש הממשלה, מתן סידי, הכחיש את טענת רע"מ: "אני מבהיר שדחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה", מסר. "זו הסיבה, וזו בלבד".

במפלגת הציונות הדתית תקפו בחריפות את ראש הממשלה: "לאן עוד נוליך את החרפה? הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האסלאמית, אבל המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון. בושה".

בליכוד הגיבו ברוח דומה: "אין נקודת שפל שבנט לא יחצה למען ההישרדות הפוליטית שלו שתלויה במנסור עבאס. לבטל ביקור בגלל 'זכר השהידים' זו חרפה שתיזכר לדיראון עולם".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "מי שאוהב את המדינה וקורא את הודעתו של תומך הטרור מנסור עבאס, לא יכול להישאר אדיש ולומר שבממשלה יושב איש שלום. ואי אפשר לעכל איך בראשה עומד ראש ממשלה שמרכין את ראשו בפני הטרור. בנט התקפל בפני הטרור, ואם הוא כל כך חס על כבודם של השהידים – ראוי שיתמודד על ראשות הרשות הפלסטינית".

תגיות:נפתלי בנטהציונות הדתיתנגיף הקורונהרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה