תרופות סבתא

סובלים מכאב אוזניים? שני רופאים אמריקניים ממליצים ומשתפים תרופות סבתא 

כל מי שנתקל אי פעם בחייו בכאב אוזניים, יודע להגיד שמדובר באחד הדברים הכי לא נעימים שיש, שלא לומר צורמים. שני רופאים אמריקניים ממליצים על תרופות סבתא, ואף משתפים כמה שיטות ותרופות ביתיות שכדאי גם לכם לנסות

אא

כל מי שנתקל אי פעם בחייו בכאב אוזניים, יודע להגיד שמדובר באחד הדברים הכי לא נעימים שיש, שלא לומר צורמים. 

על פי האקדמיה האמריקנית לרופאי משפחה, דלקות אוזניים אינן רק כואבות אלא הן עשויות להימשך שבוע עד שבועיים, להחלמה מלאה. רופאים רבים נוקטים בגישה של 'לחכות ולראות', כלומר, נמנעים מאנטיביוטיקה ומעדיפים לתת לזמן לעשות את שלו - תאמינו או לא - בעזרת תרופות סבתא. "אין נתונים מדעיים התומכים בתרופות ביתיות לטיפול אוזניים, אך מהניסיון שלנו מרקחות ביתיות או מה שנקרא 'תרופות סבתא' יכולות להיות מרגיעות", אומר פרופ' אמריקני בשם מת'יו בוש, שמתמחה ברפואת אף אוזן גרון וניתוחי צוואר, באוניברסיטת קנטקי. 

עוד הוא מוסיף כי "לא ידוע לי על פגיעה כלשהי שיכולה להיגרם מתרופות ביתיות. הן עשויות לעשות את העבודה".

רופא אף אוזן גרון נוסף בשם אוסטין רוז, שמנהל את מחלקת הילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב, ממליץ על שיטה לגמרי טבעית לכאבי אוזניים בילדים ומבוגרים. "כשאתה מרגיש שהאוזניים 'קופצות' תסגור את הפה, תחזיק את הנחיריים ותנסה לנשום החוצה דרך האף", הוא אומר. "אתה צריך 'על הדרך', לשמוע 'ציפ' קטן, בדומה לתחושת שינוי הלחץ שאתה מרגיש בעת שינוי גובה, כמו במטוס או בטיפוס על הר. זו שיטה שמהניסיון שלי עובדת, בפרט כשחוזרים עליה הרבה פעמים".

"מדי פעם אנחנו רואים סיבוכים חמורים בדלקות אוזניים", אומר רוז, תוך שהוא מדגיש כי יש צורך בטיפול רפואי מיידי אם כאבי האוזניים מלווים בחולשה בפנים, חום גבוה, הפרשות מלוות בדם מהאוזן או אם מדובר בכאב אוזניים של תינוק. "עבור ילדים, דלקות אוזניים חוזרות ונישנות נושאות גם הן בסיכון, לאובדן שמיעה ובעיות דיבור. 

תרופות סבתא שעשויות להקל על כאבי אוזניים הן:

קומפרס חם/קר 

יש להשרות מטלית במים חמים, לסחוט את עודפי המים, לקפל את המטלית למלבן ולהחזיק אותה מעל האוזן. החום והלחות יכולים לעזור לשחרר את העומס באוזן. במידה והכאבים מלווים בחום, עדיף לעשות קומפרס של מים קרים, שגם הם עוזרים במידה רבה. 

שאיפת אדים

מלאו קערה גדולה במים חמים. שימו מגבת על הראש באופן שהיא תכסה את כולו, ושאפו את האדים היוצאים מן המים. 

גרגור מי מלח

"מאחר שכאבי אוזניים יכולים להיות קשורים בכאבי גרון, גרגור מים חמימים עם מלח יכול לעזור להקל על הסימפטומים שלכם", אומר ד"ר רוז. "מערבבים כפית מלח עם רבע כוס מים חמים, וזו גם ההמלצה של האקדמיה האמריקנית לרפואת משפחה".

אם האוזן סתומה, ד"ר בוש ממליץ על תמיסה של רבע כפית חומץ, שאותה מכניסים לתעלת האוזן, במידה ולא ידוע לכם על חור בעור התוף או על אלרגיה כלשהי. 

תרופות נוספות ששני הרופאים ממליצים עליהן הן:
שמן שום
מי חמצן
שמן עץ התה
חלב אם
שמן קוקוס
אלכוהול לחיטוי
שמן אורגנו
מיץ בצל
שום ושמן זית
שמן קיקיון
 

ולסיכום אומרים שני הרופאים כי למרות שדלקות אוזניים וכאבי אוזניים משתפרים לעתים קרובות עם הזמן ו'טיפול הסבתא' - יש מצבים שזקוקים לטיפול אגרסיבי יותר. "אז אם ניסית כמה מהשיטות האלה במשך יום יומיים ואתה עדיין סובל מכאבים וחום, זה הזמן להתקשר לרופא ולבקש עזרה". 

תגיות:ביתרופאיםתרופות סבתאמרקחתכאב אוזניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה