חדשות בארץ

מקומם: דברי כפירה – במיצג ישראלי על מגפות

במיצג על "המגפות הגדולות בהיסטוריה", המוצג במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע בחדרה, מובאים דברי כפירה המייחסים את הגורמים לפרוץ מגפות לגורמים ביולוגיים בלבד. מנכ"ל "אופק ישראל", אלעד צדיקוב, קרא למוזיאון לתקן את המעוות: "פגיעה חמורה ברגשות הציבור"

  • כ"ג תשרי התשפ"ב
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

בצל מגפת הקורונה המשתוללת ברחבי העולם, יצא לאחרונה טכנודע, המוזיאון הישראלי לרפואה ומדע בחדרה, במיצג הקרוי "המגפות הגדולות בהיסטוריה". מבקרים שהגיעו אל המוזיאון הזדעזעו לגלות דברי כפירה הכלולים במיצג.

בציטוט במסגרת המיצג, שהתייחס לגורמים לפרוץ מגפות, נכתב: "בעבר הרחוק חשבו שהסיבות למגפות הן עונש משמיים על מעשים לא ראויים – פעולות של כוחות האופל ונציגיהם. כיום מבינים שהמגפות השונות נגרמות בידי גורמים מיקרוביאליים (בקטריות ונגיפים) שונים".

תלונות בנושא הגיעו אל ארגון "אופק ישראל". מנכ"ל הארגון, אלעד צדיקוב, שיגר מכתב למנכ"ל טכנודע, ד"ר גדי מדור, בו דרש מהמוזיאון לתקן את המעוות.

בפתח המכתב צוין כי "המוזיאון עושה מאמץ כשמו – לכוון לליבת החברה הישראלית, ובכלל כך אף לשמור שבת – ועל כך ברכתנו".

"במהלך חול המועד סוכות, יצא המוזיאון בקמפיין שיווק למבקרים. מתוקף כך זכה למבקרים רבים מכלל הציבורים בישראל – ביניהם הציבור הדתי, החרדי והמסורתי. ברצוני לציין, כי הוסבה תשומת ליבנו לפגיעה חמורה ברגשות הציבור במיצג 'המגפות בעולם' (שלא לומר ניסיון לפגיעה אמונית או עיצוב תודעה כפרנית)".

בהתייחסו לציטוט הפוגעני, כתב צדיקוב: "ראוי כי מוזיאון המזמן את כלל הציבור הישראלי ומכבדו – ציבור שמרביתו המוחלט היה רק עתה שותף לאמירת סליחות ברוב עם בכל רחבי תבל וקרא מעומקא דליבא "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתנו" – יקבל תחושה נוחה בעומדו מול מיצג מדעי במוזיאון המתוקצב ממשלתית".

"ההסבר המולקולרי או הביולוגי למגפות עדיין אינו מהווה הסבר סיבתי והאחראי לכל, הוא ודאי לא כוחות אופל, כנכתב בשטחיות, חוסר תבונה, חוסר רגישות ובעיקר בכפרנות".

צדיקוב הוסיף כי בחזון המוזיאון הוצהר על הכוונה להופכו ל"מקום לדיאלוג בין המדע והטכנולוגיה לבין המבקרים" ול"גשר תרבותי וחברתי". הוא הדגיש, כי "מיצג ברוח הנ"ל אינו גשר ואינו מייצר דיאלוג. הוא מייצר רמיסה, עיצוב תודעה כפרנית ובוז עמוק למסורת ישראל".

"בטוחני כי הנהלת המוזיאון תבחר לתקן את המעוות, להתנצל על השגיאה, וכן תעשה בדק בית בשאר המיצגים. איננו שואפים לחרמות כלל ציבוריים, נהפוך הוא – אנו מעוניינים בתיקון הקיים. אולם לא נהסס לפעול רוחבית מול מי שפועל נגד הציבור המסורתי וערכיו בישראל, שמהווים את רוב בית ישראל", סיכם צדיקוב.

תגיות:אלעד צדיקובמגפותכפירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה