חדשות בעולם

סטודנטית האשימה את ישראל ברצח עם, סגנית הנשיא השיבה: "אסור לדכא את האמת שלך"

במפגש עם סטודנטים, נשאלה סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, על כספי הסיוע הצבאי לישראל. סטודנטית טענה כי ישראל מבצעת רצח עם, והאריס לא גינתה את דבריה: "אסור לדכא את הקול שלך, את נקודת מבטך, את האמת שלך. הם חייבים להישמע"

הבית הלבן (תמונה: שאטרסטוק)הבית הלבן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, נפגשה אתמול (שלישי) עם סטודנטים באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה. בתום הרצאה שנשאה במקום, האשימה סטודנטית שישבה בקהל את ישראל ברצח עם. האריס לא גינתה את הדברים, והביעה תמיכה בזכותה של הדוברת להביע את דעתה.

הסטודנטית, שהציגה את עצמה כ"חצי תימנית חצי איראנית", התייחסה בדבריה לכספי הסיוע הצבאי שארצות הברית מעניקה לישראל ולערב הסעודית, ושאלה את האריס האם אין מקום להקצות את כספי המיסים של האזרחים האמריקניים למטרות פנימיות כמו סיוע בדיור ובשירותי בריאות: "ראיתי שבקיץ היו מחאות והפגנות במספרים אסטרונומיים שעמדו לצד פלסטין, אבל רק לפני כמה ימים הוקצו כספים כדי להמשיך את התמיכה בישראל".

"זה פוגע בלבי, בגלל שזה רצח עם אתני ועקירה של אנשים, בדומה למה שקרה באמריקה. אני בטוחה שאת מודעת לזה", הוסיפה הסטודנטית. היא ציינה את תחושתה כי עליה להעלות את הסוגיה הזו, מכיוון שהיא "משפיעה על חיי ועל חיי אנשים שאכפת לי מהם"

במהלך הדברים, הנהנה האריס בראשה. לאחר מכן אמרה כי היא "שמחה" על שהסטודנטית ביטאה את הרגשתה: "זה נוגע לעובדה שאת הקול שלך, נקודת מבטך, ניסיונך, האמת שלך – אסור לדכא. הם חייבים להישמע, הלא כן? זה אחד הדברים שאנחנו נאבקים עבורם בדמוקרטיה".

האריס, שכאמור לא גינתה את ההתבטאות הבוטה נגד ישראל, הדגישה כי "דמוקרטיה נמצאת בשיא חוזקה כאשר כולם משתתפים, ובשיא חולשתה כאשר מישהו נשאר בחוץ. לא מדובר רק על נוכחות פיזית, אלא על כך שהקול שלך נוכח. מטרתנו צריכה להיות אחדות, אך לא אחידות. האחדות לעולם לא צריכה לבוא על חשבון זה שנגיד לאדם באופן אישי 'תהיה בשקט לגבי הדבר הזה, תדכא את הדבר הזה, בואו לא נתמודד עם הדבר הזה'. זו לא אחדות. אחדות אמיתית היא שלכל אחד בחדר יש קול".

סגנית הנשיא הוסיפה, כי מתנהלים "ויכוחים בריאים" על "הדרך הנכונה" בה יש לנקוט במדיניות החוץ האמריקנית במזרח התיכון: "אין לדכא את קולו של איש בנושא זה".

דיוויד פרידמן, לשעבר שגריר ארצות הברית בישראל, מתח בטוויטר ביקורת חריפה על האריס: "מביש. יש אמת – ושלהם היא שקר. אף אחד לא זכאי לאמת אישית. המתקפה הזו על ישראל היא פשוט שקר, וסגנית הנשיא הייתה צריכה לומר זאת".

תגיות:ארצות הבריתישראלקמלה האריס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה