חדשות בארץ

"מבוכה עד כדי בושה": התגובות לנאום בנט באו"ם

נאומו של ראש הממשלה בנט בעצרת האו"ם, בו הציג את ה"מודל" של ממשלתו למאבק בקורונה ומתח ביקורת על בכירי משרד הבריאות, ממשיך לחולל סערה. העיתונאי סבר פלוצקר: "ממשלת ישראל הנוכחית לא נתפסת בעולם להצלחה במאבק בקורונה, היא נתפסת כדוגמה לכישלון"

בנט באו"ם, שלשום (צילום, אבי אוחיון, לע"מ)בנט באו"ם, שלשום (צילום, אבי אוחיון, לע"מ)
אא

נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם שלשום (שני) ממשיך לחולל סערה, בעקבות הביקורת שמתח בו על בכירי משרד הבריאות וטענתו לפיה ישראל תחת הממשלה בראשותו פיתחה "מודל" למאבק בקורונה.

פרשן הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק, ציטט הבוקר בכיר במשרד הבריאות, שתקף את דבריו של ראש הממשלה במילים חריפות: "בנט ביזה בפני העולם כולו את בכירי משרד הבריאות ואת הרופאים הבכירים שיועצים לממשלה", אמר.

הבכיר הוסיף, כי "גם אם ראש הממשלה לא התכוון לכך, הוא נתן באחת הבמות החשובות בעולם רוח גבית למי שגורמים את הנזק הגדול ביותר בישראל למאבק במגפה – מתנגדי החיסונים, הססני החיסונים ומכחישי הקורונה. מהדברים של ראש הממשלה משתמע, שהוא לא סומך על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ושהם 'מגמגמים' כשהוא שואל אותם".

בציטוט נוסף ב"ישראל היום", מפיו של אחד מבכירי מערכת הבריאות בארץ, נאמר: "מפתה מאוד לחשוב מה שר הביטחון בנט היה אומר על ראש הממשלה בנט: 'אתם השתגעתם? מה אתם עושים? תתפסו את עצמכם בידיים'. מנהיגות אמיתית יודעת לרתום את הדרג המקצועי ולעבוד איתה, כמו שחלק מהשרים האחרים עושים זאת יפה מאוד, מנהלת דיון ענייני ובעיקר לא מחפשת תירוצים לנתונים הקשים מאוד, ולפיהם מאז פרוץ הגל הרביעי מתו עוד יותר מ-1,200 ישראלים, שהוא לא הזכיר אותם ולו במילה. הדברים של בנט היו מזעזעים, בלתי נתפס שאמר זאת ראש הממשלה, והוא עוד מתגאה בהישגים שלו במלחמה בקורונה ובכמה הכל נפלא, בושה וחרפה".

העיתונאי סבר פלוצקר כתב הבוקר ב"ידיעות אחרונות", כי ירצה לשכוח "מהר ככל הניתן" את נאומו של בנט. לאחר דברי ביקורת על התעלמותו של ראש הממשלה מהסוגיה הפלסטינית, הטיח פלוצקר בבנט דברים קשים בנושא הקורונה: "בנט הרחיב מאוד בדברי רהב על מבצע החיסונים הישראלי, כאילו היו החיסונים נגד נגיף קורונה המצאה גאונית של המדע המקומי. הם לא; ישראל קונה אותם בכסף מלא מיצרנים אמריקאים".

פלוצקר הוסיף, כי בנט "הציג בגאווה לקהל שומעיו הגלובלי את הפטנט המיוחד (המודל?) של ממשלתו לדו-קיום מעשי עם מגפת הקורונה: משק פתוח לצד תחלואה רבתי. אלא שהפטנט לא עובד". הוא ציין, כי בחודש ספטמבר צנחה ישראל למקום ה-41 במדד "בלומברג", המדרג מדי חודש 53 מדינות לפי מידת הצלחת ממשלותיהן לבלום את המגפה במינימום נזקים לכלכלה ולחברה, זאת לאחר שבחודש יוני הייתה במקום החמישי: "ממשלת ישראל הנוכחית לא נתפסת בעולם כדוגמה להצלחה במאבק בקורונה, היא נתפסת כדוגמה לכישלון. יש לקוות חולף".

"את נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט באו"ם לא אמסגר ולא אשמור. למשמע הנאום חשתי, כישראלי גאה, גלים של מבוכה עד כדי בושה שמכים בי בחוזקה. ארצה לשכוח אותו מהר ככל הניתן", סיכם פלוצקר.

כזכור, בנט התייחס בנאומו למתיחות עם בכירי משרד הבריאות כשאמר כי "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה, אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".

לאחר הנאום העניק בנט תדרוך לתקשורת, בו החריף את מתקפתו על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה, חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר. "אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב, אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי, אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר – הם גמגמו".

תגיות:נפתלי בנטהאו"םנגיף הקורונהסבר פלוצקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה