חדשות בארץ

קלמן ליבסקינד: לבנט אפס מחויבות לערכים ואמביציה חסרת גבולות

במלאת 100 ימים לכינון הממשלה, העיתונאי קלמן ליבסקינד בטור חריף נגד נפתלי בנט: "כבר היו לנו פוליטיקאים שהשילו מעצמם את עולה של האידיאולוגיה שהביאה אותם לכנסת. ספק אם היה לנו פוליטיקאי שהשיל אותה ממנו במהירות כזו ובקלות כזו"

  • י"ט תשרי התשפ"ב
קלמן ליבסקינד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קלמן ליבסקינד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

העיתונאי קלמן ליבסקינד תוקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט, בטור שפרסם ב"מעריב" במלאת 100 ימים לכינונה של הממשלה. "ערימה ענקית של כתמים ערכיים ומוסריים גרר איתו נפתלי בנט אל לשכת ראש הממשלה", פתח. "נמצאים בה, בערימה הזו, השקרים הרבים ששיקר לבוחריו. נמצאות בה ההבטחות הרבות שהבטיח, ושהפר בזו אחר זו. נמצאת בה הידיעה שמאחורי שום דבר שהוא עושה היום לא מסתתרת אידיאולוגיה, לפחות לא כזו ששימשה אותו עד לתפקיד הזה".

ליבסקינד הוסיף וטען, כי "הכתמים הללו מתגמדים אל מול הקלון הגדול שיהיה רשום לנצח על שמו של יושב ראש ימינה. בנט מחק לחלוטין מן הלקסיקון את המושג 'קווים אדומים'. אחרי הקדנציה שלו, לא יהיה עוד דבר שיהיה פסול. הכל יהיה מותר. הכל יהיה הגיוני. הכל יהיה לגיטימי".

בהמשך הטור תיאר ליבסקינד כיצד "התאיידו" הערכים שהציגו חברי ימינה בפני הבוחר. הוא הדגים זאת, בין היתר, ביחסם למפלגת רע"מ ולחברת הכנסת איבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, אותן ביקשו אך לפני מספר חודשים לפסול מלרוץ בבחירות לכנסת, וכעת הקואליציה נשענת עליהן וחייבת להן את קיומה.

"כמה מביך יכול להיות ניר אורבך כדי לפרסם באינסטגרם הודעת ברכה לח"כ מראענה, עם כניסתה לתפקיד יו"ר הוועדה לעובדים זרים, רגע אחרי שהמפלגה שלו ביקשה למנוע ממנה לרוץ לכנסת, בטענה שהיא תומכת במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. כמה נמוך הוא צריך לרדת כדי להכריז בכנסת ש'וליד טאהא ראוי להיות בכנסת', כשלפני מאה ימים בלבד הוא והמפלגה שלו ביקשו לפסול את מועמדותו של טאהא לכנסת, בטענה שהוא תומך במחבלים רוצחים?".

"החבורה של ימינה, ואיתה גדעון סער, וזאב אלקין, ויועז הנדל, וצביקה האוזר, החליטו שאם מה שמניע אותך זה הרצון לכהן כראש ממשלה ו/או לזרוק את נתניהו ו/או לדאוג להצלת הקריירה הפוליטית שלך, אז זה בסדר שאין לך קווים אדומים".

בהתייחסו לריאיונות שהעניק בנט לתקשורת לפני ראש השנה, כתב ליבסקינד: "אם עד עכשיו היו אלה מבקריו ויריביו של בנט שטענו שכדי להיות ראש ממשלה הוא נפרד מכל ערכיו, עכשיו הודה בכך בנט במו פיו. כשיונית לוי הזכירה לו את הסתירה בין עמדותיו היום לעמדות שהשמיע בעבר, רגע לפני שסיכמה ש'האידיאולוגיה נמחקה בשביל להיות ראש ממשלה', הסביר לה בנט ש'כשאתה נכנס לחדר הזה, אתה חייב להשיל את כל הפוליטיקה מאחור'".

"כבר היו לנו פוליטיקאים שהשילו מעצמם את עולה של האידיאולוגיה שהביאה אותם לכנסת. ספק אם היה לנו פוליטיקאי שהשיל אותה ממנו במהירות כזו ובקלות כזו, עד שאתה עומד משתאה מול המופע הזה ותוהה האם יכול להיות שתפיסת העולם – שהייתה שם לכאורה בעבר – לא הייתה אלא הצגה אחת גדולה?".

ליבסקינד פירט שורה של סוגיות בהן סתר בנט – בהתבטאויותיו ובהחלטותיו – דברים שאמר בעבר: "אנחנו רגילים לפוליטיקאים שהופכים את עמדותיהם, כמו סטייקים, בלי להניד עפעף. ועדיין, נדמה שהסרטונים שמועלים לרשת כל העת ומזכירים לנו שעל כל התבטאות של בנט היום יש התבטאות סותרת שלו מאתמול – מביכים ברמות שטרם נראו כאן".

"וחשוב להסביר שוב למה זה נורא כל כך. כי כשמדובר בפוליטיקאי שחוזר בו מהבטחות פוליטיות כאלה או אחרות, ניחא. החיים מורכבים. לא תמיד אפשר להשיג הכל. הבעיה אצל בנט היא שכמעט כל הבטחות העבר שלו שיקפו – כך לפחות חשבנו אז – אידיאולוגיה. הן ביטאו אג'נדה עמוקה. הן לימדו על תפיסת עולם שעליה חונך. וכשכל האידיאולוגיות, וכל האג'נדות וכל תפיסות העולם מושלכות לשולי הדרך תמורת האפשרות לכהן כראש ממשלה, ואנחנו נשארים עם השילוב המסוכן של אפס מחויבות לערכים מזה ועם אמביציה חסרת גבולות מזה, לי זה מזכיר יותר מכל את אריאל שרון".

את חלקו האחרון של הטור הנוקב הקדיש ליבסקינד לביקורת על התקשורת הישראלית, "המחבקת ומלטפת" כלשונו את בנט: "מי שלא ראה שמחה של עיתונאים נוכח ממשלה שאין בה נתניהו, לא ראה שמחה מימיו, כשהמביכים מכולם, בפער, הם בעלי הטורים הפוליטיים. אלה אוכלים תדרוכים מידיו של בנט, ומקיאים אותם על דפי העיתון, בדיוק כפי שהיה בנט רוצה שיעשו. בשבוע שבו הוא נכשל בהעברת חוק האזרחות, סיכם הפרשן הפוליטי של 'ידיעות אחרונות': 'בנט מאושר'. הפרשן הפוליטי של 'הארץ' פסק: 'בנט נהנה'. הפרשן הפוליטי של 'מעריב' הכריע: 'בנט מבסוט'".

"אבל זו הייתה רק ההתחלה. תראו מה קורה עם הקורונה. אלף איש נפטרו בחודש וחצי? המצב מצוין. מכונות האקמו נגמרות? הכל סבבה. מספר החולים שבמצב קשה עולה? המדינה בכיוון הנכון. ראש הממשלה מתעקש לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, ורבבות ילדים יושבים בבית, מבודדים עם הוריהם ועם הקורונה? 'בנט מסכם רבעון כשהוא כמעט חף מטעויות'".

"כל הפרשנים, שעד אתמול שחטו אותו, יוצאים עכשיו מגדרם כדי להרים לו, כי הוא סידר להם ממשלה עם העבודה, ועם מרצ, ועם הערבים, ועם דיבורים על שתי מדינות, ובלי ביבי, ובלי הליכודניקים, ובלי החרדים, ובלי הימין, או כמו שקורא לזה יאיר לפיד: 'ממשלה נורמלית של אנשים נורמליים, שבאים מהמקום הנכון'. הם, אנשי שמאל כולם, מסתכלים עליו ורואים את החמור. הוא, נעבעך, מסתכל על עצמו ורואה את המשיח", סיכם ליבסקינד.

תגיות:נפתלי בנטקלמן ליבסקינד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה