חדשות בארץ

אבו מאזן מאיים על ישראל, מנסור עבאס תוקף את הממשלה. סיכום חדשות השבת

שתי יולדות חולות קורונה מאושפזות במצב קריטי, מתיחות בין הצמרת המקצועית של משרד הבריאות ללשכת ראש הממשלה, ויו"ר רע"מ מנסור עבאס תוקף את שותפיו לקואליציה. כל מה שחשוב לדעת

אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הציב אמש (שישי) אולטימטום לישראל ודרש כי תיסוג בתוך שנה לגבולות 1967, כולל מזרח ירושלים. בנאום שנשא בפני העצרת הכללית של האו"ם, אמר אבו מאזן: "במהלך השנה הזאת נשרטט את הגבולות ונעבוד על הסדר קבע בחסות הקוורטט ולפי החלטות הקהילה הבינלאומית". הוא איים, כי במידה וישראל לא תעמוד באולטימטום, הפלסטינים יפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי שיקבל החלטה בנוגע ל"לגיטימיות של הכיבוש על אדמת פלסטין".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב על הדברים: "אבו מאזן שוב מוכיח שעבר זמנו, ושלא במקרה 80% מהפלסטינים רוצים גם הם שכבר יילך. נאומו היה מלא בשקרים, אבל יותר מכל בלט השקר שלו לגבי סרבנות השלום שלו ושל הפלסטינים. מי שבאמת תומך בשלום ובמשא ומתן לא מאיים באולטימטומים הזויים מעל במת האו"ם".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא לדבריו של אבו מאזן: "זה שהוא ממשיך לקרוא לפיתרון מדיני זה טוב, אבל הוא הציב אולטימטום וטיפס על עץ שקשה לרדת ממנו", אמר בריאיון לחדשות 13. גנץ הבהיר, עם זאת, כי ייתכן וייפגש שוב עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "הפגישה שלי איתו נועדה לצרכים ביטחוניים, להבטיח יציבות בשטח, ואני אעשה זאת שוב ככל שיתפתח בהמשך ובמידת הצורך".

ראש הממשלה נפתלי בנט ייצא הערב לניו יורק, וינאם בפני עצרת האו"ם ביום שני בשעה 16:00 (שעון ישראל). במהלך ביקורו בארצות הברית, הוא ייפגש עם נציגי ארגונים יהודיים ועם מנהיגי מדינות. בכאן 11 דווח, כי בין היתר בנט צפוי להיפגש עם שרים מאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. 

משרד הבריאות עדכן בצאת השבת, כי מספר חולי הקורונה המונשמים עלה ל-221 – הנתון הגבוה ביותר בגל התחלואה הנוכחי. מצבם של 694 חולים מוגדר קשה, מהם 295 במצב קריטי. מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-7,641, מהם למעלה מ-1,200 בגל הנוכחי. אתמול אובחנו 4,932 מאומתים חדשים לנגיף. שיעור הבדיקות החיוביות רשם ירידה ל-4.30%.

שתי יולדות, בנות 20 ו-27, מאושפזות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קריטי. השתיים, שלא חוסנו נגד קורונה, נדבקו בנגיף. בשל מצבן, הרופאים נאלצו ליילד אותן בשבועות מוקדמים להריונן.

מתיחות בין הצמרת המקצועית של משרד הבריאות ללשכת ראש הממשלה, כך פרסם עמית סגל בחדשות 12. במשרד הבריאות מאשימים, כי אנשיו של ראש הממשלה נפתלי בנט מדליפים נגד הדרג המקצועי במשרד. אתמול דווח, כי גורם בכיר בממשלה תקף במילים בוטות את ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. בריאיון לחדשות 12 אמר הגורם, שלא זוהה בשמו, כי התנהגותה של אלרעי פרייס "חצתה כל גבול" וכי היא "מפזרת פחד ותבהלה באולפנים". עוד תקף הגורם הבכיר, כי לאלרעי פרייס "קורה מה שקרה לאחרים במשרד הבריאות – התמכרות לנבואות זעם וחוסר שליטה בנתונים. יש כאן אג'נדה, היא לא מקצועית".

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, מתח ביקורת חריפה על שותפיו לקואליציה ואמר כי הממשלה "נמצאת בפרשת דרכים", כך פורסם בחדשות 12. על פי הציטוטים שהובאו בשמו, עבאס אמר כי "החשש מביקורת הימין מונע מהממשלה לעמוד בהתחייבויות שלה", ואף הצהיר "לא לחינם חשבתי שעדיף לרע"מ ללכת עם ממשלת ימין". 

"הם שכחו שנתניהו היה מסתובב ומספר כמה כסף העביר למגזר הערבי", הוסיף עבאס והטיח. "צילו של נתניהו מרחף על הממשלה הזאת. אי אפשר להישאר תמיד מפוחד מה יגידו בליכוד".

מנהיגים סונים ושיעים בעיראק קראו אתמול בפומבי להצטרפותה של עיראק ל"הסכמי אברהם" ולכינון שלום עם ישראל. הדברים נאמרו בכינוס שנערך באירביל, בירת כורדיסטן העיראקית. ממשלת עיראק הוציאה היום הודעה נזעמת מטעמו של ראש הממשלה מוסטפא אל-כאזמי, בה נאמר כי הכינוס היה בלתי חוקי וכי הוא אינו מייצג את עמדת הציבור העיראקי.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה בהיר. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, וייעשה חם ויבש מהרגיל לעונה. בשעות אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

ביום שני יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות ועלייה בלחות, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה.

ביום שלישי, שמחת תורה, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. הטמפרטורות יוסיפו לרדת, ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובמרכזה יתכן טפטוף עד גשם מקומי קל.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. במהלך הבוקר ייתכן טפטוף, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף.

תגיות:אבו מאזןהאו"םגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה