חדשות בארץ

סמוטריץ’ נגד לפיד: "מתים כאן כמו זבובים בגלל רשלנות פושעת שלך ושל חבריך"

בנאום בפני פעילי מפלגתו, השתבח שר החוץ יאיר לפיד בקיומה של הממשלה ואמר כי היא "ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים". הרשת הגיבה בסערה

לפיד בכנס יש עתיד, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)לפיד בכנס יש עתיד, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס אחר הצהריים (חמישי) לנאום שנשא שר החוץ יאיר לפיד במלאת 100 ימים לכינון הממשלה, בו השתבח בקיומה של הממשלה ואמר כי זו "ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים".

בתגובה לדברים, תקף סמוטריץ' בטוויטר: "יאיר, בזמן שאתה מסדר לעצמך אירועי יח"צ ומדמיין שמכל העולם מתקשרים אליך ללמוד, אנשים נורמליים מתים כאן כמו זבובים, וצוותים רפואיים נורמליים קורסים, בגלל רשלנות פושעת שלך ושל חבריך, שהחלטתם להפקיר את אזרחי ישראל אל מותם כדי לא לקבל החלטות נורמליות לא פופולריות ולהגביל התקהלויות".

בנאומו, שנישא בכנס של פעילי יש עתיד בשפיים, אמר לפיד: "הממשלה הזו קיימת רק 100 ימים. היא כבר שינתה את המדינה. עמדנו במילה שלנו. החזרנו את הנורמליות. יצרנו משהו חדש. משהו שהעולם כולו מסתכל עליו".

"כל העולם רוצה ללמוד את המודל החדש", הוסיף שר החוץ. "ממשלת אחדות שמבוססת על הרעיון שאתה לא רוצה לנצח את הצד השני, אלא לעבוד איתו. שאומרת לאזרחיה: חילוקי דעות הם לא הדבר שמפריד בינינו, חילוקי דעות הם התהליך שמוביל אותנו לתוצאה טובה יותר".

"לא מפריע לי שהאופוזיציה תוקפנית. מפריע לי, וצריך להפריע לכל אזרח ישראלי, שהם לא רוצים שנצליח אפילו אם זה טוב למדינה. הם רוצים שהמדינה תיכשל, רק כדי שאנחנו לא נצליח", טען לפיד. "זה לא יעזור להם. הממשלה הזו כבר שינתה את המדינה. אפשר להסכים איתה, אפשר לא להסכים איתה, אבל היא ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים, שבאים מהמקום הנכון".

נאומו של לפיד חולל סערה ברשת. פרשן חדשות 13, אבישי בן חיים, כתב: "יאיר לפיד על ממשלת ההדרה: 'ממשלה נורמלית של אנשים נורמלים שבאים מהמקום הנכון'. חשוב להקשיב. יש פה מונח נוסף שלפיד מכניס באופן שיטתי למילון ההתנשאות של הדיכוי. אם התבאסתם מ'האדם הנאור', 'האדם הסביר' – קבלו את המונח החדש: 'האנשים הנורמליים'. 'מהמקום הנכון' כמובן".

עורך המגזין בעיתון "משפחה", אריה ארליך, תקף: "קרוב ל-1,200 מתים ב-100 ימים, העלאת מיסים דרקונית על גב החלשים ביותר בחברה, רע"מ שולטת בכיפה, יחסי חוץ הולכים ונהרסים, הסכם גרעין שחוזר, הפסקת התמיכה האמריקנית בכיפת ברזל, הרמת ראש פלסטינית, יחס בינלאומי לישראל כמו איזה סמרטוט, אבל העיקר שזו 'ממשלה נורמלית של אנשים נורמליים'".

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו כתב: "לפיד-בנט מהנדס את המציאות בעולם הוירטואלי בה חיה ממשלת השיסוי וההכלה – ׳הממשלה כבר שינתה את המדינה. החזרנו את הנורמליות. יצרנו משהו חדש. כל העולם רוצה ללמוד את המודל החדש׳. ישראל הידרדרה לתחתית במאבק בקורונה במספר המתים והחולים. לפיד-בנט ישראבלוף".

תגיות:יאיר לפידבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה