חדשות בריאות

הממשלה נלחמת בקורונה? "סיפורי אלף לילה ולילה"

בטור חריף ב"ידיעות אחרונות", תוקפת העיתונאית שרית רוזנבלום את התנהלות ממשלת בנט במשבר הקורונה: "לפחות תפסיקו לשקר לנו"

  • ט"ז תשרי התשפ"ב
בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

העיתונאית שרית רוזנבלום מאשימה את ממשלת בנט בהונאת הציבור ובהצגת מצג שווא לפיו היא נלחמת בקורונה. "הממשלה כולה, כמו גם העומד בראשה, מדברים על מלחמה אבל נכנעים בלי קרב. מספרים סיפורי אלף לילה ולילה על מאמצים כבירים, הפיכת כל אבן ואבן, אבל בפועל מרימים ידיים", נכתב בטור נוקב פרי עטה שפורסם הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות". "יותר מאלף בני אדם מתו בגל הרביעי מקורונה. תעצרו רגע כדי לעכל את המספר הזה".

רוזנבלום מפרטת סדרת שקרים, לטענתה, בהם הממשלה חטאה וממשיכה לחטוא. כך, בין היתר, הטענה עליה חוזרים ראש הממשלה נפתלי בנט ושריו, לפיה העובדה שלא הוטל סגר בחגים מהווה הצלחה, הינה לדבריה טענה כוזבת: "בפועל – זה בדיוק הפוך. סגר קצרצר, תחום בזמן, שהיה מושת עלינו בשלב מוקדם מאוד של הגל הזה, היה חונק את התחלואה בתחילתה, עוצר קרוב לוודאי את מחול ההדבקה שמתנהל כאן כבר שבועות ומאפשר לנו לשוב את השגרה האהובה עלינו במהירות".

האם לטענה, לפיה מערכת הבריאות הישראלית מסוגלת להתמודד עם העומס הכבד המוטל עליה בימים אלו, יש אחיזה במציאות? לדעת רוזנבלום ממש לא, שכן גם בימי שגרה המערכת מגלה סימני מצוקה קשים: "מי שמסביר שיש לנו מספיק אמצעים לטפל במי שנזקק לסיוע רפואי בשנה האחרונה, ובגל הרביעי בפרט – משקר לנו ישר בפנים". היא מדגישה כי בתי החולים על צוותיהם עושים כל שביכולתם לספק לאזרחים סעד רפואי, אבל כל זאת "בתנאים שמוכתבים להם על ידי הנגיף ועל ידי המדינה. לא תמצאו אצלנו משאיות לקירור גופות ברחובות, אבל זה לא אומר שהגופות לא נערמות".

ומה בנוגע לפתיחה השנויה במחלוקת של מערכת החינוך ב-1 בספטמבר? את מתווה החינוך, שהתיימר לספק לתלמידים 'שכבות הגנה' מפני המגפה, מגדירה רוזנבלום כ"לוקשים" שהממשלה פעלה למכור לציבור כדי לשכנעו שאפשר לחזור לשגרת הלימודים כאילו אין מגפה: "בפועל, הילדים שלנו הופקרו לגורלם רגע לפני הגאולה – אישור החיסון שיוכל להגן עליהם. משחקי כוח פוליטיים ומינהל ציבורי הביאו לכך שאנחנו שולחים אותם מדי בוקר בלי למצמץ למקום שמסכן אותם. בלוטו ההדבקות של שנת הלימודים תשפ"ב – כל מספר זוכה".

התיימרות נוספת של הממשלה היא הטענה, לפיה היא "מצאה את הנוסחה לנצח את הנגיף בלי פגיעה במשק". טענה זו לוותה גם במעשים: פתיחת המשק לפעילות רגילה. לדברי רוזנבלום, פתיחה זו עולה בתחלואה קשה ובתמותה, ולמעשה גם המשק אינו מתפקד כרגיל וניכרת פגיעה ממשית בהכנסותיהם של בעלי עסקים בשל הגבלות התו הירוק: "האמת לא נעימה, אבל גם בסוגיה הזו היא חייבת להיאמר: בכלל לא בטוח שאפשר להגן גם על החיים וגם על הכלכלה".

לסיכום ביקורתה החריפה, מטיחה רוזנבלום במקבלי ההחלטות: "יש לנו ממשלה חדשה, שטוענת שהיא תעשה הכל כדי לא לחזור על השגיאות של הממשלה הקודמת. אבל בפועל הממשלה הזו משקרת לנו, מפקירה אותנו, מוותרת עלינו. כל יום שעובר בלי אמצעים דרסטיים לצמצום התחלואה יעלה לנו ביוקר. אי אפשר לנצח מגפה בלי לשלם מחירים. חייבים לקבוע סדר עדיפויות ברור ולתקשר אותו לציבור באומץ ובלי מריחות. החלטתם להכיל את המתים? לוותר על עוד כמה אלפי קשישים? להגיע לחיסון עדר באמצעות הדבקה המונית של ילדים? להתיר ייבוא של הנגיף מחו"ל? לפחות תפסיקו לשקר לנו".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה