חדשות בארץ

חדשות החג: שוטר נדרס למוות, עצרת האו"ם נפתחה

השר לשעבר אהרון אבו אבוחצירא הלך לעולמו, שיחות הגרעין יחודשו בעוד מספר שבועות, וחברת פייזר הודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי לחיסון נגד קורונה בקרב ילדים בגילאי 11-5. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עדכן: 20:09)

העצרת הכללית ה-76 של האו"ם נפתחה היום (שלישי) בניו יורק. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס בנאומו לנסיגה האמריקנית מאפגניסטן: "סיימנו 20 שנות לחימה ואנחנו פותחים עידן חדש של דיפלומטיה חסרת פשרות", אמר. הוא הבהיר, כי ארצות הברית תחת הנהגתו לא תפעיל את צבאה לפתרון בעיות בעולם "אלא רק כמוצא אחרון".

ביידן הדגיש כי תמיכת ארצות הברית בישראל "בלתי מסויגת". עוד הוסיף: "אנחנו מאמינים בפתרון שתי המדינות, אך אנו עדיין רחוקים ממנו. אסור לנו לוותר על הפתרון הזה, ונעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי ללחוץ לשלום. אנו חותרים לשלום רחב היקף במזרח התיכון".

בנוגע לאיום האיראני, אמר הנשיא האמריקני כי ארצו "מחויבת למנוע מאיראן נשק גרעיני". הוא ציין, עם זאת, כי ארצות הברית תהיה מוכנה לשוב להסכם להסכם הגרעין במידה ואיראן תסכים לחזור אליו.

איראן הודיעה, כי השיחות בינה לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין יחודשו בתוך מספר שבועות. השיחות, שנפסקו לפני הבחירות לנשיאות איראן, לא חודשו לאחר עלייתו לשלטון של הנשיא החדש איבראהים ראיסי.

השר וחבר הכנסת לשעבר, אהרון אבוחצירא, הלך היום לעולמו והוא בן 83. הלווייתו תיערך מחר בבית העלמין הישן ברמלה, בה כיהן כראש העיר. ממשפחתו נמסר, כי הוא ייטמן בחלקה המשפחתית לצד אביו, האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא, סידנא באבא חאקי.

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס, אחיינו של אבוחצירא, אמר: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר, השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר בחברה הישראלית. הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל – סייע לשכבות החלשות, ובין ההישגים הבולטים שהצליח להעביר שורה של חוקים שיסייעו בעבורם, חוקק את זכויות הביטוח הלאומי, קצבת זקנה, קצבת ילדים ועוד, זה הדרך שעליה הוא גדל בבית אביו, הסבא הגדול עטרת ראשינו סידנא בבא חאקי זצוק"ל, כך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬".

חברת התרופות האמריקנית פייזר הודיעה אתמול, כי בניסוי שערכה בחיסון נגד קורונה בקרב ילדים בגילאי 11-5 הושגו תוצאות חיוביות. על פי ההודעה, במהלך הניסוי הקליני (שלבים 2 ו-3) ניתנו לילדים שתי מנות, שכל אחת מהן מכילה 10 מיקרוגרם – שליש מהמינון שניתן לבני 12 ומעלה – והוא נמצא בטוח ויעיל בייצור נוגדנים לנגיף.

בעקבות הצלחת הניסוי, מסרה פייזר כי היא נערכת להגיש בהקדם בקשה למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לקבלת אישור לחיסון לילדים בני 11-5.

משרד הבריאות החליט לבחון מודל חדש לטיפול בקורונה באמצעות התרופה הניסיונית רג'נרון, כך דיווח הערב יואב אבן בחדשות 12. על פי הדיווח, התרופה תינתן ל-100 חולים הנמצאים באשפוז ביתי. הטיפול יתבצע בשיתוף פעולה עם קופות החולים וצה"ל.

מתנדב המשטרה סמ"ר חוסאם סג'ייר, בן 32 מהיישוב הדרוזי ירכא, נדרס הבוקר למוות בנהריה, בעת שעסק בפעילות לאיתור שוהים בלתי חוקיים באתר בנייה בעיר. שוטר שהיה עמו נפצע באורח בינוני. המשטרה עצרה הערב סמוך לירושלים 11 שוהים בלתי חוקיים, שחלקם חשודים במעורבות באירוע הדריסה. מוקדם יותר נעצר סמוך לשלומי תושב עראבה, הנהג החשוד בדריסה. במשטרה שללו את החשד כי הדריסה בוצעה על רקע לאומני.

בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהחלטת שר הביטחון בני גנץ, החל ממחר ייפתח מעבר גלבוע (ג'למה) באופן מלא משטח מדינת ישראל לאזור מרחב ג'נין, וכן בכיוון ההפוך. מדובר בפתיחה ראשונה של המעבר מאז נסגר בערב ראש השנה.

שני חשודים ניסו לחצות אתמול את מרחב המכשול מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. כוח צבאי הוזנק למקום, והשניים שבו על עקבותיהם וחזרו לרצועה.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום רביעי, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום חמישי תחול ירידה קלה נוספת במידות החום, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה, והוא יתחזק בשעות הערב.

ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהריים צפוי גשם מקומי, לרוב קל, בצפון ובמרכז. הטמפרטורות יהיו נמוכות לעונה.

בשבת מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך הן יוסיפו להיות נמוכות לעונה.

תגיות:האו"םג'ו ביידןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה