חדשות בארץ

עימות בקואליציה: "חוצפן, פעילי טרור תקרא לחברים שלך"

סגן השר אביר קארה מימינה מתח ביקורת על שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שהביע תמיכה בפעילי שמאל שהתעמתו עם חיילי צה"ל בדרום הר חברון. חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הגיב במתקפה חריפה על קארה

מוסי רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)מוסי רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:23)

חילופי מהלומות מילוליים בקואליציה, בעקבות תקרית שאירעה אתמול (שבת) בכניסה ליישוב אביגיל שבדרום הר חברון, במהלכה התעמתו פעילי שמאל קיצוני עם חיילי צה"ל.

שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ התייחס אמש בטוויטר לעימות: "האלימות מצד חיילים כלפי פעילי שלום חייבת להיפסק. קבוצה מתנועת 'לוחמים לשלום', שלא נקטו בשום פעולה חריגה, ספגו יחס ברוטאלי ופציעות כאשר ליוו מיכלית מים לכפר בדרום הר חברון. לאחר ששמעתי עדויות קשות, כמו שגם רואים היטב בתמונות, פניתי לשר הביטחון ודרשתי לערוך בירור יסודי. די".

סגן השר אביר קארה מימינה דחה הבוקר את דבריו של הורוביץ: "פעילי טרור שהגיעו ללבות את האש והיצרים וליצור מתח בין יהודים לערבים נעצרו על ידי כוחות צבא ההגנה לישראל. מי שמצפה לפגוש בשטח לוחמים שמחלקים פרחים ועובר על החוק – שלא יתפלא שהוא נעצר. מעצר זה לא דבר נעים. כל הכבוד לחיילים שלנו. עם ישראל חי. גיבוי מלא למפקדים בשטח בצבא המוסרי בעולם".

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הגיב בזעם על דבריו של קארה ותקף אותו בחריפות: "חוצפן. פעילי טרור תקרא לחברים שלך, לא לאנשים טובים שכל מטרתם הייתה להעביר מים לכפר פלסטיני ונתקלו באלימות ברוטאלית ומעצרים פוליטיים. אני הייתי שם, אני ראיתי את זה. כמה נוח לצייץ שטויות מהמזגן".

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב על העימות בקואליציה: "אביר קארה עוד לא הבין שהוא חלק מממשלה של תומכי טרור ואנטי ציונים? הוויכוחים שלו איתם בטוויטר לא יכסו על הבושה שהוא יושב איתם. הם אולי נועדו להסיט את תשומת הלב מבעלי העסקים שהפקיר בתקופה האחרונה".

בסרטון שהופץ אתמול ברשת נראה קצין צה"ל דוחף את אחד מפעילי השמאל בחוזקה ומפילו לקרקע. בהמשך דווח, כי הפעיל נפצע ונזקק לניתוח בארובת העין. מצה"ל נמסר כי מפגיני השמאל חסמו את כביש הכניסה לאביגיל, סירבו להתפנות מהמקום והתגרו בחיילים: "כוח משטרת ישראל נכח במקום ואף עצר חמישה מתפרעים". עם זאת, בצה"ל הוסיפו כי "התנהלות הקצין כפי שמשתקפת בסרטון אינה תואמת את המצופה מקצין צה"ל. האירוע מתוחקר ויופקו הלקחים בהתאם".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מתח ביקורת נוקבת על הודעת דובר צה"ל: "בצה"ל לא התאפקו להוציא הודעה ביום שבת בניגוד להנחיות ולא שכחו לציין כי האירוע בו החייל מילא את תפקידו יתוחקר, למרות שהחייל היה צריך להיות אגרסיבי יותר כי ניסו לתקוף אותו".

"ההתנהלות של גורמים בצה"ל גורמת להמשך איבוד ההרתעה מול אויבינו. אפנה לשר הביטחון כדי להפסיק את הפארסה הזו בה חיילי צה"ל צריכים לתת דין וחשבון על מילוי תפקידם, במקום שיקבלו צל"ש כי הגיבו לתוקפנות נגדם".

בתנועת "אם תרצו" מסרו בתגובה להודעת דובר צה"ל: "שוב מתברר שהאג'נדה של דובר צה"ל מנותקת לחלוטין מתפיסת העולם של עם ישראל ולוחמיו. רק לפני שבוע ביקש הרמטכ"ל גיבוי ללוחמים, ועכשיו מגנים קצין במהלך השבת בטרם הגיעו מסקנות התחקיר?".

"אנחנו מאמינים ללוחמים", הוסיפו ב"אם תרצו". "אין שום סיבה שפעילי שמאל קיצוני יטרידו ויפריעו ללוחמים במילוי תפקידם. דובר צה"ל חייב להפסיק לשדר ללוחמים רפיסות וחולשה, ולהתחיל לגבות אותם. אנו קוראים לרמטכ"ל להביע בפומבי את אותו גיבוי עליו דיבר במקרה הרצח של בראל הי"ד".

תגיות:צה"לאיתמר בן גבירמוסי רזניצן הורוביץאביר קארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה