סוכות 2023

לגזור ולשמור: 7 טיפים כיפיים ליצירת אווירת חג סוכות בבית

איך מכניסים את אווירת חג הסוכות הביתה? מגוון עצות שיעשו כיף לילדים (ולכם), ויגרמו לכם להיזכר בזמנים האלה גם בעוד שנים רבות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את השיחות האלה, בעיקר של הדור הבוגר יותר, שנזכר איך בחופשים הם היו נוסעים לסבא וסבתא ברחובות, מטיילים שם בפרדסים ומשחקים עם ילדי השכונה? הפשטות הזאת דווקא היא זו שמותירה חותם עמוק עליו ביום מן הימים, הילדים שהפכו למבוגרים, מתרפקים בנוסטלגיה.

לכבוד חג הסוכות אספנו בשבילכם כמה טיפים פשוטים, אבל כאלה שישאירו לכם זיכרונות מתוקים מהחג וגם יעשו לכם טוב ושמח בבית.

1. פעילויות ומשחקים. הציעו לילדים פעילויות משחק שונות בנושא סוכות. לדוגמא, הציעו לילדים להכין הצגה להורים ולסבא ולסבתא ברוח החג. תנו להם לחשוב על תסריט מתאים בכוחות עצמם, אך תוכלו לתת להם כיוונים למחשבה, כגון: גילום בני משפחה בהכנות לחג הסוכות ובניית הסוכה על ידי אבא; גילום אדם שבונה סוכה וחברו שמתקן אותו ומזכיר לו את ההלכות בבניית הסוכה; יום בסוכות - סיטואציות משעשעות שיכולות להתרחש במהלך יום בסוכות, כמו: חתול שנכנס לסוכה כשאבא ישן, אחד הבנים ננעל בטעות מחוץ לבית בלי מפתח, הילד התיישב בסוכה לאכול וכשהלך ליטול ידיים הגיע חתול שהתיישב לאכול במקומו וכו'. כחלק מההכנה להצגה הם יוכלו להכין גם תפאורה ותלבושות המתאימות לתפקיד אותו הם מגלמים.
כמו כן, הציעו להם לייצר משחקים שונים בנושא החג, כמו קלפי רביעיות – הכנת כרטיסיות כשבכל רביעיית כרטיסיות יופיע כמובן אותו ציור, כמו אחד מארבעת המינים, קישוט סוכה מסוים, סוכה, שבעת האושפיזין ורעיונות נוספים שקשורים לחג. לאחר ההכנה הם יוכלו לשחק במשחק אותו יצרו.
אופציה נוספת היא לתת לכל אחד מהם בנפרד להכין טריוויה עם שאלות הקשורות לחג, ולאחר מכן הם יוכלו לשאול את החידות שהכינו כל אחד בתורו או כסבב.
כמובן שקיימים רעיונות רבים לפעילויות ומשחקים ברוח החג, ורק צריך להפעיל את היצירתיות, כמו הכנת פאזל, הכנת כרטיסי ברכה תוצרת יד, סיפור בהמשכים כשכל ילד מספר חלק קטן בסיפור והבא אחריו ממשיך מאותה נקודה, עבודות יצירה שונות של גזירות והדבקות של ארבעת המינים, הכנה תוצרת יד של משחק הזיכרון עם כרטיסיות בנושאי החג ולאחר מכן ניתן יהיה לשחק בו, הכנת לוטו כשבמקום מספרים הלוח יורכב ממילים/ציורים הקשורים לחג ועוד.

2. הכנת מתנות לבני המשפחה תוצרת בית. ניתן להכין מתנות ביתיות לכבוד החג לבני הבית, לסבא ולסבתא או לדודים. תוכלו לקבל אינספור רעיונות במדור יצירות, אבל בינתיים קבלו כמה רעיונות:

כרטיסי ברכה תלת-ממדיים מטריפים

 

נרות צבעוניים (בהשגחת מבוגר בלבד)

 

אוריגמי - סימנייה בצורת עיפרון


כוס נייר צבעונית

 

קווילינג – צרו את האות הראשונה בשמו של האדם עבורו המתנה

 

3. מוזיקה. כולנו יודעים איך מוזיקה טובה יכולה ברגע אחד לשנות את כל האווירה ולהרים את המצב רוח. אז אספנו עבורכם מוזיקה ברוח החג שתעשה לכם הרבה שמח.

להקת "לב טהור" מציגה מחרוזת שמחה במיוחד לכבוד סוכות

 

נמואל מגיש – מחרוזת שירי חג הסוכות

 

"המנגנים" במלודיה מקפיצה במיוחד של מחרוזת שירי סוכות

 

הקלידן אברהם דויטש מגיש מחרוזת אינסטרומנטלית ואנרגטית של מיטב שירי סוכות

 

ישי שלר וחברים שרים בניחוח "קומזיצאי"

 
4. אוכל של כיף. בחול המועד תוכלו להכין אוכל שעושה אווירה טובה וכיפית, ולא תמיד יוצא להכין אותו בימי השגרה, כמו פיתה עם פלאפל וצ'יפס, עוגות מיוחדות שדורשות קצת השקעה של מעבר לרגיל או קינוחים מיוחדים, מאכלים חדשים ולא שגרתיים.
כמו כן, תוכלו להפוך את הכנת האוכל לפעילות עם הילדים. אם בימים הרגילים אין כל כך זמן להימרח במטבח עם הילדים, וממהרים לעשות את הכול כמה שיותר מהר ולראות בחזרה את השיש במצבו האורגינל והנקי, אז עכשיו זה הזמן המושלם לא למהר לשום מקום, ולהפוך את המטבח לזמן איכות כיפי, רגוע ומשעשע עם הילדים.

 

5. הכנת קישוטים לסוכה וגם לבית. הכינו קישוטים צבעוניים מסוגים שונים, ותלו בסוכה וגם... בבית. צרו בתוך הבית עצמו אווירת סוכות. ואם אתם רוצים ממש להתפרע תלו על כמה קירות ברחבי הבית יריעות סוכה מצוירות או מעוטרות, כדי ממש להרגיש שאתם בסוכה אפילו שאתם בתוך הבית.

קבלו רעיונות מקסימים להכנת קישוטי סוכה:

ניתן לראות כאן תמונות של קישוטים ויצירות שונות לילדים, והנה גם כמה סרטונים:


 

 

ואם זה לא מספיק, תוכלו לראות כאן סרטונים נוספים להכנת קישוטים.

6. ארוחת בוקר וערב של כל המשפחה. בזמני הבוקר או הערב כשמזג האוויר נעים ולא יקשה על הילדים לשהות בסוכה, כדאי לשבת לארוחת בוקר / ערב קלילה ומשותפת של כל בני המשפחה בסוכה. תוכלו להביא איתכם לסוכה ספר מעניין עם סיפורים, ואחד מבני המשפחה יקריא.

7. סבב סוכות בשכונה. נעלו זוג נעליים נוחות וצאו לטיול רגלי של סבב סוכות. מה שיכול לשדרג את כל הסיטואציה הוא הרעיון הבא: הכינו מלא כרטיסי ברכה, והדביקו לכל כרטיס סוכריות טופי או סוכריה על מקל. לכל סוכה שתפגשו בדרך אחד הילדים יעניק עם חיוך על הפנים את כרטיס הברכה לאחד מהיושבים בסוכה. תיהנו!

תגיות:סוכותתעסוקהרעיונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה