חדשות בארץ

חדשות השבת: ה-FDA המליץ על חיסון דחף לבני 65 ומעלה, משבר ביחסי צרפת-ארה"ב

ישראל חצתה את רף 3 מיליון המתחסנים במנה השלישית, פרטים חדשים על חיסול ראש תוכנית הגרעין האיראנית מוחסן פח'ריזאדה. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:39)

פאנל המומחים החיצוני של מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) המליץ אתמול (שישי) פה אחד על מתן מנת דחף (בוסטר) נגד קורונה לבני 65 ומעלה, לאוכלוסיות בסיכון ולעובדי מערכת הבריאות. עם זאת, בשלב זה הצביעו רוב המומחים נגד מתן החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, כי החלטת ה-FDA תואמת את ההחלטה שהתקבלה בישראל לחסן בתחילה רק את המבוגרים ומי שנמצאים בסיכון: "בכך נתן ה-FDA תוקף למבצע החיסון השלישי, שהחל בישראל ובעקבותיה בקנדה, אוסטריה, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות".

עוד נמסר בהודעת התגובה: "הצגנו ל-FDA נתונים מחקריים על דעיכת החיסון והעלייה במוגנות לאחר חיסון שלישי, עליהם נאמר שהם משכנעים. בישראל הוחלט לפעול באופן אחראי ומהיר בכדי לטפל בתחלואה הגוברת, וכך מוכיחים גם נתוני היעילות הגבוהים של מנת הבוסטר – המשיב את ההגנה מפני נגיף הקורונה".

"חשוב לציין כי תמונת התחלואה והחיסונים בארצות הברית שונה מזו שבישראל, וההחלטה שהתקבלה ב-FDA רלוונטית למתן החיסון השלישי בארצות הברית בלבד. ארצות הברית נמצאת בפיגור של מספר חודשים אחרי ישראל בדעיכת החיסון, כאשר רבים מאזרחיה כלל לא השלימו חיסון שני. בנקודת הזמן בה ישראל כבר נמצאת, נכון לישראל לחסן את כלל האוכלוסייה מגיל 12 ומעלה במנת הבוסטר".

ישראל חצתה בסוף השבוע את רף 3 מיליון המתחסנים במנה השלישית. על פי נתוני משרד הבריאות, 3,031,423 ישראלים קיבלו עד כה את הבוסטר. במשרד קראו לכל מי שזכאי לקבל את מנת הדחף ולא עשה כן – לצאת ולהתחסן: "החיסון הוכח כאמצעי היעיל ביותר במאבק בנגיף הקורונה, והוא זמין לכולם. כל מי שמתחסן מגן על עצמו, על משפחתו ועל סביבתו".

4,863 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול, כך עדכן משרד הבריאות עם צאת השבת. שיעור הבדיקות החיוביות, מתוך קרוב ל-90 אלף בדיקות שפוענחו, עמד על 5.61%. בבתי החולים מאושפזים 1,166 חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-717, מתוכם 247 במצב קריטי. 195 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,507, 405 מתוכם נפטרו מתחילת חודש ספטמבר. 

ה"ניו יורק טיימס" פרסם היום פרטים חדשים על המבצע בנובמבר האחרון בו חוסל באיראן מוחסן פח'ריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית. על פי הדיווח, הפרסום בוצע באמצעות מקלע כבד שהוצב על גבי טנדר והופעל מרחוק באמצעות לוויין.  

משבר ביחסים: צרפת הודיעה היום על החזרת שגריריה בארצות הברית ובאוסטרליה. ההודעה הדרמטית נמסרה בעקבות הסכם ביטחוני משולש עליו חתמה אוסטרליה עם ארצות הברית ובריטניה, שיאפשר לה לרכוש צוללות גרעיניות. ההסכם החדש הביא לביטול עסקת נשק בין אוסטרליה וצרפת בשווי 65 מיליארד דולר.

"נטישת פרויקט הצוללות ברמה האוקיינית, שעליה עבדו אוסטרליה וצרפת מאז 2016, והכרזה על שותפות חדשה עם ארצות הברית, מהוות התנהגות בלתי מקובלת בקרב בעלות הברית ובני ברית", אמר שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה-דריאן. "התוצאה של המעשים האלו משפיעות על התפיסה שלנו לגבי הבריתות והשותפויות שלנו".

במחלקת המדינה האמריקנית אמרו בתגובה, כי "צרפת היא שותפה חיונית", וכי ארצות הברית מקווה לדון בימים הקרובים בנושא הזה ברמות הבכירות ביותר.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שני, ערב חג הסוכות, מזג האוויר יוסיף להיות בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. תורגש הכבדה בעומסי החום.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. מזג האוויר יהיה חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ. ביום רביעי ימשיך להיות מעונן חלקית עד בהיר, ותחול ירידה קלה בטמפרטורות.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהFDAמוחסן פח'ריזאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה