חדשות בארץ

הפרשן הערבי: היהודים צריכים להתנצל בפני האזרחים הערבים

פרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, טען כי אזרחי ישראל היהודים צריכים לבקש סליחה מהאזרחים הערבים. גולשים ברשתות החברתיות הגיבו בזעם על דבריו

  • י' תשרי התשפ"ב
מג’אדלה (צילום מסך, חדשות 12)מג’אדלה (צילום מסך, חדשות 12)
אא

פרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, חולל סערה ברשתות החברתיות כאשר צייץ בערב יום הכיפורים בטוויטר כי אזרחי ישראל היהודים צריכים לבקש סליחה מהאזרחים הערבים.

מג'אדלה שיתף טור שכתב ל"גלובס", בו הלין על כך שעם תחילת החיפושים אחרי המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע הפכה החברה הערבית ל"חשודה המיידית", כלשונו, בסיוע לבורחים. לדבריו, רק לאחר שארבעה מבין ששת המחבלים נלכדו, "המשטרה שינתה את דף המסרים שלה", שכן התברר כי מידע שהתקבל מאזרחים ערבים הוביל לתפיסתם: "פתאום לא חברי הכנסת וגם לא האזרחים הערבים הם חשודים ו'תומכי מחבלים'. להיפך, הם קיבלו שבחים וציונים גבוהים באזרחות טובה במדינת ישראל".

"כשיום כיפור בפתח, לאזרחים הערבים מגיעה סליחה מהאזרחים היהודים במדינה, ולא רק בגלל השבוע האחרון", סיכם מג'אדלה בטורו ובציוץ.

הסערה על דבריו של הפרשן הערבי לא איחרה לבוא. גולשים רבים הגיבו בזעם, חלקם תוך התייחסות להתפרעויות של ערבים לפני כארבעה חודשים ברחבי הארץ בכלל ובערים המעורבות בפרט.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה כתב: "כשנשמע התנצלות של ההנהגה הערבית על יהודים שנשרפו ונרגמו והוכו במכות רצח בידי ערבים על לא עוול בכפם, כשנשמע הנהגה ערבית שמעודדת את הציבור הערבי לקחת חלק בעול החובות ולא רק ליהנות מהזכויות, כשנשמע הנהגה ערבית שמכבדת את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – אז נתפנה להקשיב בשמחה".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, הגיב בחריפות: "ציוץ שמבטא את הסיפור על רגל אחת. רוצחים אחד את השני, בדגש על רצח המתונים שביניכם, עוד מ-1939 פה בארץ. אכזריים, נבזיים וחסרי כל אחריות אישית. אחר כך מאשימים אבל יחד את היהודים – זה בטח. בכיף. או איך שאתם אומרים 'אני ואחי נגד בן דודי. ואני ובן דודי נגד הזר".

פרשן ערוץ 20, ארז צדוק, כתב: "תן לי לנחש, אנחנו צריכים לבקש סליחה שלא ביצענו התאבדות קולקטיבית ב-48' וב-67' וב-73' וגם סתם ככה ביומיום, בין לבין, אלא רצינו לחיות ואפילו נלחמנו (ועדיין נלחמים) על כך?".

תגיות:החברה הערביתמוחמד מג'אדלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה