מעניין

צפו: הגפרור 'האלמוותי' שבוער 'לנצח'

מהפיכה תעשייתית: חברה אמריקנית המציאה גפרורים שממשיכים לבעור גם כאשר מערים עליהם מים או קוברים אותם בתוך האדמה. איך זה הגיוני? קראו בכתבה שלפניכם

אא

מרתק: אחרי אינספור בדיקות בקרת איכות קפדניות ומבחני מכון התקנים האמריקני, חברת 'וושינגטון' משיקה סוף סוף את המצאתה השנויה במחלוקת:  גפרורים שבוערים גם כאשר מערים עליהם מים או שקוברים אותם בתוך האדמה. יש הגורסים כי מדובר ב'המצאת המאה', שזה דבר נצרך ושזוהי תרומה אדירה לעולם התעשייתי. מנגד, עומדים גם לא מעט מתנגדים לסוג כזה של מוצר - שמסרבים בתוקף לקבל אותו אל המדפים, כמוצר מן המניין. לטענתם (הצודקת משהו) מוצר כזה עלול להגביר בצורה משמעותית את שיעורי התאונות הביתיות, שלא לדבר על ממדים תעשייתיים. 

אז איך עובד הטריק ה'גאוני' הזה? פשוט מאוד. על גפרור העץ ישנה שכבה נוספת - סוג של ציפוי דליק ועמיד, שאותו כמעט ולא ניתן להביס.

אריק מו, מומחה למוצר שקנה לו מוניטין נכבד בעולם התעשייה הודות לפיתוח המוצר אומר: "הטבענו את הגפרורים בתוך דליים עם מים, קברנו אותם בבוץ ו'נשפנו' עליהם מקרוב עם צינור אוויר דחוס. בכל מקרה, הלהבה נשמרת וממשיכה לבעור כאשר היא באה במגע עם חמצן. כך זה ימשיך, עד לגמר הציפוי כמובן".

ונקודה (רוחנית) למחשבה: האין זה החומר שממנו עשויים אנחנו היהודים? אומות העולם מנסות לערות עלינו מים שאינם תורתנו הקדושה, מנסות לקבור אותנו בתוך האדמה (אותיות 'אדמה' לעליון. בכל פעם שאנחנו מנסים להידמות לקב"ה, השנאה כלפינו יוקדת ומתלבה. כל שכן, כשאנו מתרחקים חלילה מכור מחצבתנו - בורא עולם), ואפילו לדרוס אותנו (כל פיגועי הדריסה שהתרחשו עד כה - השם יקום לנו דם הנרצחים, אמן). אך לבסוף, החומר העיקש שלנו מנצח את הכל. גם לנו יש ציפוי מסוג מיוחד, שעוטף את הגוף הכלה - הלא הוא חלק אלו-ק ממעל - הנשמה הקדושה ש'בוערת' בכל יהודי ויהודיה, ואותה שום דבר לא יכול לכלות. 

צפו בסרטון הממחיש את הניסויים השונים שנעשו בגפרור - החל מדריסתו דרך טבילתו בתוך שלולית מים וכלה בקבירתו בתוך האדמה (ניתן לראות את סימני הסוליה על האדמה, במקום בו נקבר). אולם את כל אלו הצליח הגפרור 'האלמוותי' לצלוח, והמשיך לבעור:

עדיין, 'נצח ישראל לא ישקר':

ממשיכים לבעורממשיכים לבעור

 שכך נבער גם אנחנו תמיד, באש כיסופים לה' יתברך שכך נבער גם אנחנו תמיד, באש כיסופים לה' יתברך
 
תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה