חדשות בארץ

גנץ: איראן מכשירה מיליציות ברחבי האזור להפעלת כטב"מים מתקדמים

בנאום בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, חשף שר הביטחון בני גנץ כי הפעילות האיראנית להכשרת מפעילי כטב"מים ברחבי המזרח התיכון מתקיימת בבסיס כאשאן צפונית לעיר איספהאן: "הבסיס הוא אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ נשא הבוקר (ראשון) נאום בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, במהלכו התייחס לאיום האיראני בכלל ולאיום הגרעין בפרט.

לדברי גנץ, "איראן יצרה 'טרור שליחים' שבחסותו הוקמו 'צבאות טרור' מאורגנים, שמסייעים לה בהגשמת מטרותיה הכלכליות, המדיניות והצבאיות. אחד הכלים המשמעותיים שפיתחה איראן בכדי לסייע לאותם 'שליחים' הוא מערך הכטב"מים, שיכולים לחצות אלפי קילומטרים ומאות מהם פרוסים בתימן, עיראק, סוריה ולבנון". גנץ ציין, כי איראן מנסה להעביר לרצועת עזה ידע שיאפשר ייצור של כטב"מים.

בדבריו בכנס חשף גנץ כי בבסיס כאשאן, הממוקם צפונית לעיר איספהאן בשדה התעופה, מתבצעות הכשרות לפעילי טרור מתימן, עיראק, סוריה ולבנון בהטסת כטב"מים מתקדמים מתוצרת איראן: "הבסיס הוא אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור", הצהיר.

בהתייחסו לתוכנית הגרעין האיראנית, אמר גנץ: "איראן לא מכבדת את ההסכמים שעליהם חתמה, ואין סיבה להאמין שתכבד הסכמים שעליהם תחתום בעתיד. הגיעה השעה לפעולות. אני קורא למדינות שעדיין חברות בהסכם הגרעין להטיל את הסנקציות הקבועות בהסכם. זה הזמן לבצע 'סנאפבק'. המאמץ מול איראן, וגם מול אפגניסטן ומדינות נוספות, אינו עניין מזרח תיכוני או מערבי בלבד. 'שליחים' יכולים לקום בכל מקום בעולם. זו העת שכל המעצמות, ובהן גם רוסיה וסין, יירתמו למאבק לשמירה על היציבות העולמית".

גנץ שיבח את כוחות הביטחון על לכידת ארבעה מתוך ששת המחבלים שברחו בערב ראש השנה מכלא גלבוע: "נמשיך ונרדוף את שני המחבלים הנוספים בכל האמצעים ובשילוב כוחות".

"אנו מוכנים בכלל הזירות", הוסיף גנץ. "אין לישראל כוונה לפגוע בתושבים הפלסטינים באיו"ש או ברצועת עזה ובמהלכים שאנו מקדמים לטובת פיתוח הכלכלה. אם ארגוני הטרור ינסו לנצל את המצב, ולפעול על גבם של רוב הפלסטינים שרוצים בהמשך מגמת הפיתוח הכלכלי והיציבות – הם יהיו הראשונים שנגבה מהם מחיר".

תגיות:איראןבני גנץכטב"םהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה