חדשות בריאות

"התמותה כעת מקורונה בלתי נסבלת וקשה מאוד"

פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, הזהירה מפני המצב החמור במחלקות הקורונה בארץ: "חולים מתים כי אין מספיק מיטות וצוות לטיפול נמרץ"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, שיגרה הבוקר (ראשון) אזהרה חריפה על המצב החמור השורר במחלקות הקורונה בבתי החולים. "בימים האחרונים בכיתי, ואני כבר מרגישה דון קישוט, אבל התמותה כעת מקורונה היא בלתי נסבלת וקשה מאוד", אמרה בריאיון ל"ישראל היום".

"אין מספיק מיטות טיפול נמרץ לחולי הקורונה המונשמים", הוסיפה פרופ' רהב. "קוראים לי להרבה ייעוצים, ובחלק ממחלקות הקורונה בבתי החולים לא מספיק יודעים לטפל בחולים מונשמים. חולים שלא קיבלו את הסיכוי לחיות – מתים כי אין מספיק מיטות וצוות לטיפול נמרץ. אני רואה את זה בהרבה בתי חולים. כואב הלב".

לדברי פרופ' רהב, "70-60 אחוזים מהחולים קשה אינם מחוסנים, אבל במחלקות לטיפול נמרץ רוצים קודם לטפל בחולים הצעירים יותר שרובם לא מחוסנים – ובחלק מהמקרים הם תופסים את המקומות של החולים שהתחסנו, שהם הרבה יותר מבוגרים, וזה מקומם מאוד".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר כי מקדם ההדבקה, שרשם בשבוע האחרון ירידה, צפוי לעלות בימים הקרובים: "לא בטוח שהוא מבטא את הירידה ברמת התחלואה", אמר בריאיון לגלי צה"ל, "יכול להיות שזו תוצאה של מספר הבדיקות שנעשו".

בעקבות העומסים הכבדים שנרשמים במתחמי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ, ציין פרופ' אש כי נשקלת האפשרות "לשנות ולהעביר יותר בדיקות PCR לבדיקות מהירות". לדבריו, "זה עניין של ניהול סיכונים – הבדיקות המהירות פחות רגישות. נקבל את ההחלטות בימים הקרובים".

בתוך כך, בבית החולים וולפסון נפטר הבוקר חולה קורונה כבן 21. הצעיר, שלא התחסן, הובא אמש לבית החולים במצב קריטי. בתום פעולות החייאה ממושכות, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

על פי עדכון התחלואה האחרון שנמסר אמש ממשרד הבריאות, ביום שישי אובחנו 9,748 מאומתים חדשים, מתוך למעלה מ-150 אלף בדיקות לגילוי הנגיף שפוענחו. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-6.57%. מקדם ההדבקה (R) רשם עלייה קלה – ל-0.85.

עוד דווח, כי 1,092 חולים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, מתוכם 688 במצב קשה. 164 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 241 חולים מוגדר קריטי.

מנתוני התמותה, שצפויים להתעדכן בהמשך בהתאם לדיווחים מבתי החולים, עולה כי בסוף השבוע ביממה האחרונה נפטרו 20 חולים. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 259 חולי קורונה. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 7,338, כ-910 מתוכם בגל התחלואה הנוכחי.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' גליה רהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה