חדשות בארץ

נתפסו ארבעה מהמחבלים שברחו מכלא גלבוע, צה"ל תקף ברצועה: סיכום חדשות השבת

רקטה נורתה מעזה וצה"ל הגיב בתקיפת יעדי חמאס ברצועה, מחבל ניסה לדקור שוטרים ברובע המוסלמי בירושלים ונוטרל. כל מה שחשוב לדעת

אא

ארבעה מתוך ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע נלכדו במהלך השבת על ידי כוחות הביטחון. בין הארבעה – זכריא זביידי, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של הפת"ח בג'נין וממובילי האינתיפאדה השנייה.

שני מחבלים, יעקוב קאדרי ומוחמד עארדה, נלכדו אמש באזור נצרת. זביידי ומחבל נוסף, מחמוד עארדה, נלכדו לפנות בוקר בכפר אום אל-גאנם שבצפון כשהם מסתתרים בחניון משאיות. המצוד אחרי שני המחבלים הנוספים, אימאם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת, נמשך. על פי ההערכות, לפחות אחד מהם נמצא באזור ג'נין וזוכה לסיוע שמאפשר לו להסתתר.

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, אמר עם צאת השבת: "המשימה לא הסתיימה. אנחנו כרגע במאמץ מוגבר כדי לאתר את שני האסירים שנמלטו ולהחזיר אותם לתא המאסר".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך הערב את כוחות הביטחון על לכידת ארבעת המחבלים. "הפעילות הייתה נחושה ועקבית, והמפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה", אמר. "יש להמשיך בשיתוף מידע מהיר וחלוקת משימות מדויקת בין זרועות הביטחון, שיאפשרו כיסוי מקסימלי של השטח".

זמן קצר לאחר הדיווח אמש על לכידתם של שני המחבלים הראשונים, הופעלה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. מצה"ל נמסר לאחר מכן כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה, והוא יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל.

בתגובה לירי הרקטה, תקפומטוסי קרב ומסוקי קרב ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי היעדים שהותקפו כללו עמדה של חמאס המשמשת לירי מקלעים, אתר אחסון הממוקם בסמוך לבית ספר ומסגדים, וכן מתחם צבאי של ארגון הטרור בו ממוקם מפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור ונמצא בסמוך לאתרי תרבות.

במהלך הלילה נורו יריות לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש בכפר כנא. חכרוש, הניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל, אחראי מטעם המשטרה על המאבק בפשיעה בחברה הערבית. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אמר כי מדובר ב"לא פחות מהכרזת מלחמה גלויה של משפחות הפשע על משטרת ישראל".

מחבל פלסטיני ניסה אתמול לדקור שוטרים באחד משערי הכניסה להר הבית. הוא נוטרל בירי. אחד השוטרים נפצע באורח קל מנתז ירי. לאחר טיפול ראשוני במקום, הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שערי צדק.

לוחמי משמר הגבול עצרו הערב פלסטיני שניסה להיכנס עם סכין לשטח מערת המכפלה. החשוד, תושב חברון בן 18, הגיע לאחת מעמדות הבידוק בכניסה למערה, ובחיפוש שנערך עליו נמצאה סכין מתקפלת. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה נוספת בטמפרטורות. בצפון הארץ ובמישור החוף ייתכן טפטוף עד גשם מקומי.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר. הטמפרטורות יעלו, ויהיו רגילות לעונה. ביום שישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

תגיות:רצועת עזהזכריא זביידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה