מעניין

בשל ריבוי הפציעות – נסגרה רכבת ההרים המהירה בעולם

היא רכבת ההרים המהירה בעולם שפועלת כבר 2 עשורים. אך לאחרונה, בשל ריבוי הפציעות, היא נסגרה לצורך בדיקות. בכל שנות פעילותה, נפצע רק צעיר אחד באורח קל, אך בשנת 2020, שישה נוסעים התלוננו על פציעות ושברים בגופם לאחר הנסיעה במתקן. אם כן, מה השתבש? התשובה בכתבה

הפארק היפני פוג’י-קיו היילנדהפארק היפני פוג’י-קיו היילנד
אא

כבר 20 שנה שחובבי האדרנלין מבקרים בפארק היפני "פוג'י-קיו היילנד" כדי לעלות על ה"דו-דודונפה" – רכבת ההרים המהירה בעולם. כמה מהירה? היא מגיעה למהירות של 180 קמ"ש תוך 1.8 שניות בלבד. אך, ככל הנראה, משהו השתנה בחצי השנה האחרונה, ובתחילת החודש נסגרה הרכבת לצורך בדיקות לאחר ששישה נוסעים לפחות התלוננו על פציעות ושברים בגופם בעקבות הנסיעה במתקן שאמור להיות בטיחותי.

מאז דצמבר 2020, שישה נוסעים בגילאי 30-50 דיווחו על שברים בעצמות החזה, הגב והצוואר, לראשונה מזה שני עשורים. לפיכך המומחים נדהמו מהזינוק הפתאומי בפציעות, ותהו האם ההתאמה החדשה שערכו במתקן לפני כשלוש שנים, אז הגדילו את המהירות המירבית מ-172 ל-180 קמ"ש, קשורה למקרים אלו.

התקרית היחידה שנרשמה במהלך כל שנות פעילותה של הרכבת הייתה בשנת 2007, כאשר גבר בשנות ה-30 לחייו נפצע קל לאחר שכיסוי פלסטיק מקדמת הרכבת השתחרר ופגע בברכו.

 

מבדיקות ראשונות, לא נמצאו בעיות טכניות במתקן. היצרנית "סאנסיי טכנולוגיה" פרסמה התנצלות בפני הפצועים אך קבעה כי סיבת הפציעות אינה ידועה.

פציעות ברכבת הרים הן דבר נדיר. ונאויה מיאסאטו, פרופסורית לאדריכלות מאוניברסיטת ניהון המתמחה בעיצובי רכבות הרים, אמרה בראיון כי הן עלולות להיות תוצאה של ההאצה המהירה של הרכבת. בשיאה, ההאצה של הדו-דודונפה עוקפת פי 3 את כוח המשיכה כלפי מטה. "אם נוסע לא יכול לעמוד בלחץ של התאוצה, הוא עשוי לסבול מפציעה. זה כנראה העניין פה", אמרה.

מיאסאטו העלתה השערה לפיה יתכן שהפציעות עשויות לנבוע מצורת הישיבה של הנוסעים: "אם הם לא יגלו כשלים רציניים לגבי הנסיעה בפועל, יכול להיות שזו הצורה בה הנוסעים ישבו שהביאה לפציעות. אם אדם ישב בצורה לא נכונה, נניח עם מרווח בין הגב למושב, זו האחריות של עובדי הפארק להנחות ולתקן אותם".

עוד מדווחים בתקשורת המקומית כי אחד הנוסעים שסבל מפציעה ישב עם החזה קדימה במהלך הנסיעה, בניגוד לדרישה להישען לאחור ולהקטין את המרווח בין הגב למשענת ככל הניתן.

 

תגיות:חדשות בעולםרכבת הרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה